خانه / برنامه نویسی / html / طراحی سایت به سبک HTML6

طراحی سایت به سبک HTML6

طراحی سایت به سبک HTML6

با توجه به نتایج خارق العاده از انتشار نسخه های مختلف زبان HTML که از جمله زبان های ساده در زمینه طراحی سایت و توسعه وب است، در نسخه جدید خود یعنی HTML6 هم  مجموعه ی فوق العاده ای برای فعالان عرصه طراحی سایت و توسعه دهندگان به ارمغان آورده است. اکنون نگاهی به دو نسخه 5 و 6 HTML خواهیم انداخت.

introduction-to-html6

مفهوم HTML5:

در این نسخه امکان مدیریت برنامه های وب با دقت و نظم بالایی وجود دارد و این قابلیت با  ابزارهای <header>, <menu>,<nav> , <menuitem> و … . بوجود آمده است.

توسعه­ دهندگان می­توانند برخی از ویژگی های شاخص  HTML5 که  شامل: آهنگ، ویدئو، ذخیره در حالت آفلاین و … را با اصول بهینه سازی سایت(سئو) همراه کنند. همچنین HTML6 این امکان را برای کاربران خود بوجود آورده است که از خاصیت و ویژگی نوعی از برچسب ها را استفاده کنند، مانند برچسب link و script؛ و حتی امکان استفاده از برچسب­ های <article> و> <section را در بهترین حالت ممکن ساخته است. تاکنون ترفند های زیادی ابداع نشده است که بتوان به وسیله ی آن ها به نتایج مطلوب رسید، به همین دلیل هنگام استفاده باید هوشمندانه عمل کرد.

مفهوم HTML 6:

ورژن HTML6 نسخه ی ارتقا یافته ­­ی  HTML ها است که دارای NameSpaces با ساختار XML می باشد. از ویژگی های مهم NameSpaces این است که با استفاده از برچسب­های <logo/>< logo>  و <toolbar/>< toolbar> قادر خواهید بود امکانی فراهم کنید که سایت قادر به شناسایی و تشخیص لوگو در صفحات وب سایت باشد. یکی دیگر از امکانات HTML6  این است که توسعه دهندگان وب و برنامه­ نویسان در طراحی سایت مورد نظرشان می توانند ار برچسب <container> به جای <div id =’container’> استفاده کنند.

maxresdefault

در حالت کلی  HTML6 دارای دو نوع برچسب منفرد حامل اطلاعات و ویژگی ها است، اما داده ها شامل متن نمی­ باشند، همچنین برچسب­ های جفتی می­توانند همراه با متن باشند. برخی از برچسب­های منفرد که در HTML6 قرار دارند که می­ توانند دارای namesapec   های زیر باشند:

<html:html>

<html:head>

<html:title>

<html:meta>

<html:link>

<html:a>

<html:media>

<html:body>

<html:button>

چند ویژگی که HTML6 را متمایز می کند:

  • امکان تغییر سایز تصاویر در مرورگر ها
  • زبان­های قابل اجرا
  • مدیریت بهتر در کنترل اشیای ویدئویی
  • پیش پردازنده های جایگزین
  • دسترسی امن به اطلاعات

همچنین مشاهده کنید

html

یک فایل HTML چیست؟

یک فایل HTML چیست؟ HTML مخفف زبان نشانه گذاری فرا متنی است (hyper text markup ...

یک نظر

  1. حسین مرادی

    سلام

    مطلب خوبی بود ممنگن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>