خانه / نرم افزار / سئو یا بهینه سازی چیست؟

سئو یا بهینه سازی چیست؟

سئو یا بهینه سازی وب چیست ؟
سئو ( SEO) search-engine-optimization) ) روشی برای ارتقاء یک وب سایت به منظور افزایش تعداد بازدیدکننده هایی است که از موتور های جستجو دریافت می کند. سئو جنبه های متفاوتی دارد،از کلماتی که در وب سایت استفاده می کنید گرفته تا کیفیت لینک هایی که دیگر سایت ها به شما می دهند.به عبارت دیگر سئو به این معناست : “اطمینان از این که ساختار وب سایت به سادگی و راحتی برای موتور جستجو قابل فهم است.”
سئو تنها درباره ی “موتور” ها نیست،بلکه در طرف مقابل به معنای ساخت وب سایت به طوری است که برای کاربران خوشایند باشد.
دلیل استفاده از سئو
قسمت عمده ی ترافیک وب توسط موتور های جستجوی بازرگانی اصلی مانند گوگل،بینگ و یاهو کنترل می شود.اگرچه رسانه های اجتماعی و انواع دیگر ترافیک می توانند برای سایت شما بازدید ایجاد کنند،موتورهای جستجو اصلی ترین راه برای اکثر کاربران اینترنت است.این قضیه در مورد همه ی وب سایت ها با هر محتوا و مطلبی صدق می کند.

بهینه سازی سایت، سئو ، آسیا آی تی
بهینه سازی سایت،
سئو ،
آسیا آی تی

موتور های جستجو در” ترافیک هدفمند” افرادی که منحصرا به دنبال مطالب ارائه شده توسط شما هستند،یکتا هستند.موتور های جستجو در این میان مانند شاهراه هایی هستند که به این مهم جامه ی عمل می پوشانند.در صورتی که سایت شما برای موتور های جستجو قابل یافت نیست یا مطالب سایت شما در پایگاه های داده ی آن ها ثبت نمی شود،قطعا موقعیت ها و شانس هایی را که می توانستید از طرف موتور های جستجو بدست آورید را از دست خواهید داد.
ترم های جستجو ، کلماتی که کاربران درقسمت جستجو وارد می کنند ، از ارزش چشمگیری برخوردار هستند.تجربه نشان داده است که ترافیک موتور جستجو می تواند یک سازمان را موفق و یا با شکست مواجه کند.همچنین بازدیدکننده های هدفمند یک وب سایت می توانند در کسب درآمد و شهرت برای شما تاثیر قابل ملاحظه ای را داشته باشند.سرمایه گذاری در سئو می تواند بازخورد ی استثنایی در مقابل دیگر روش های بازاریابی و ارتقاء داشته باشد.
چرا موتور های جستجو نمی توانند سایت شما را بدون سئو کشف کنند؟
موتور های جستجو باهوش هستند اما هنوزبه کمک نیاز دارند،موتور های اصلی همیشه در حال ارتقاء تکنولوژی برای کشف بیشتر و بهتر وب و انعکاس آن به کاربران هستند.به هر حال ، همیشه یک محدودیت برای نتایج موتور های جستجو وجود دارد.همانطور که SEO (بهینه سازی وب) می تواند برای شما بازدیدکننده های زیادی را فراهم کند در طرف مقابل با یک حرکت اشتباه توسط شما می تواند سایت شما را از موتور ها پنهان کند و احتمال شناسایی سایت شما را به حداقل برساند.
سئو همچنین در بالا رفتن رتبه ی سایت تاثیر بسزایی دارد بنابراین محتوای سایت شما می تواند در اولویت های بهتری برای کشف شدن قرار بگیرند.اینترنت در حال پیشروی به سوی رقابتی شدن است پس داشتن یک درک صحیح از سئو و روش های ارتقا آن از اهمیت فراوانی برخوردار است.
کلمه ی سئو پیچیده است اما کاربران می توانند به راحتی مفهوم آن را درک کنند.حتی ذره ای دانش بیشتر در این موضوع می توانند بسیار حائز اهمیت باشد.

منبع : گروه طراحی سایت و بهینه سازی سایت آسیا آی تی

همچنین مشاهده کنید

CM-Cleanmaster-Security-FREE-android-app

CM Security بهترین آنتی ویروس اندروید

در این مقاله قصد داریم اپلیکیشنی را به شما معرفی کنیم که امنیت تلفن هوشمند شما ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>