خانه / آموزش / نحوه ساخت رمز عبور تصویری در ویندوز 8

نحوه ساخت رمز عبور تصویری در ویندوز 8

یکی از قابلیت‌های جدید و بسیار جالبی که شرکت «مایکروسافت» در «ویندوز 8» رونمایی کرده است، ورود به محیط ویندوز و حساب کاربری خود با استفاده از یک رمز عبور تصویری است. بدین صورت که شما می‌توانید به دلخواه خود یک تصویر انتخاب کنید. سپس با استفاده از ماوس (و یا انگشت در مانیتورهای تاوچ) نقاط یا خطوط فرضی راست و یا دایره‌واری را بر روی تصویر رسم کنید. با ذخیره این رمز عبور تصویری، از این پس به هنگام ورود به حساب کاربری، تصویری که انتخاب کرده بودید نمایش داده می‌شود و شما بایستی خطوط فرضی که قبلاً رسم کرده بودید را مجدد رسم کنید تا بتوانید وارد محیط ویندوز شوید. به عنوان مثال اگر چهره یک انسان را به عنوان تصویر انتخاب کنید، کشیدن یک خط راست روی لب و کشیدن دایره دور چشم‌ها می‌تواند رمز عبور شما باشد. در این ترفند قصد داریم به معرفی نحوه تنظیم چنین رمز عبوری در ویندوز 8 بپردازیم.

برای این کار:
از صفحه اصلی نمایه Metro، بر روی Control Panel کلیک کنید.
در محیط Control Panel، به قسمت Users رفته و بر روی Create a Picture Password کلیک کنید.
رمز عبوری که برای حساب کاربری خود تعیین کرده‌اید را تایپ نمایید. اطمینان پیدا کنید حتماً برای حساب کاربری خود قبلاً حتماً رمز عبوری تعیین نموده باشید، چرا که در غیر این صورت امکان ساخت رمز عبور تصویری وجود ندارد.
در صفحه بعد بر روی Choose picture کلیک کنید.
تصویری را به دلخواه خود انتخاب نمایید و بر روی دکمه Open کلیک کنید.
سپس بر روی Use this picture کلیک نمایید.
اکنون شما می‌توانید در سه مرحله، خط یا نقطه فرضی مورد نظر خود را بر روی قسمتی از عکس که مد نظرتان است رسم نمایید. با هر بار رسم خط یا نقطه، به طور خودکار وارد مرحله بعد می‌شوید. این کار را در نهایت بایستی یک‌بار دیگر برای تأیید این رمز عبور تصویری انجام دهید.
در پایان بر روی دکمه OK کلیک کنید.
حالا اگر قصد ورود مجدد به حساب کاربری خود را داشته باشید بایستی که این رمز عبور تصویری را وارد کنید.

همچنین مشاهده کنید

طراحی سایت

آموزش تنظیمات کریو کنترل قسمت1 (تنظیمات محدودیت کاربران)

در این مقاله در طراحی سایت آسیا آی تی به بررسی آموزش کریو میپردازیم این ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>