خانه / آموزش / تجارت الکترونیک در اروپا

تجارت الکترونیک در اروپا

تجارت الکترونیک در اروپا
تجارت الكترونيك اروپا براي رسيدن به 323 ميليارد يورو در سال 2011
تجارت الكترونيك(Business to Consumer-B۲C يا تجارت الكترونيكي بين بنگاه و مصرف كننده -خرده فروشي) اروپا در سال 2006 فروشي بالغ بر106 بيليون يورو را داشته و در طول 5 سال اخير، ساليانه نرخ رشد تقريبا 25% را داشته. يعني اين مقدار به 3برابر رسيده و تقريبا 323 ميليون يورو و پيش بيني شده كه اين مقدار پس از 5 سال كاهش پيدا كند و در سال 2011 به نرخ رشد 16% برسد.
 طبق اخبار منتشر شده در زمينه ي تجارت الكترونيك نشان مي دهد كه گستردگي تجارت الكترونيك در اروپا يكنواخت نيست و سه كشور انگلستان، آلمان و فرانسه، 72% از خريد آنلاين در اروپا را انجام مي دهند.

3كشور برتر در زمينه تجارت الكترونيك در اروپا در بين سالهاي 2006 تا 2011
 از ميان اين سه كشور، انگلستان بيشترين فروش را داشته و طبق پروژه سال 2007 ، فروش 84بيليون دلاري را داشته و نرخ رشد آن به 39% رسيده.اگرچه ميزان فروش آلمان نصف انگلستان مي باشد، ولي ميزان خريداران آنلاين آن در حدود 27.2 ميليون بوده است.
فرانسه هم به نوبه ي خود فروشي كمتر از نصف آلمان را داشته، ولي با اين حال حجم خريداران آنلاين آن به ميزان 14.5 ميليون  بوده است.
به طور ميانگين ميزان تجارت الكترونيك آلمان و فرانسه ، از ميزان تجارت الكترونيك انگلستان كمتر بوده ولي ميزان خريداران آنلاين آلمان و فرانسه قابل قياس با اتگلستان مي باشد.
تجارت الكترونيك در اروپا ابتدا در كشورهاي انگليس، آلمان و فرانسه آغاز شد و موج بعدي از تجارت الكترونيك پس از چهار سال دربازارهاي كوچك در كشورهاي ايتاليا،هلند و اسپانيا آغاز شد.
و موج بعدي از تجارت الكترونيك يك دهه بعد در كشورهاي اروپاي شرقي (روسيه، لهستان ، و جمهوري چك) آغاز شد.بعضي از محققين خاطرنشان كرده اند طي ۵ سال آينده بازار اروپايي در بخش الكترونيك رشد چشمگيري در كشورهايي مثل ايتاليا، هلند و اسپانيا خواهد داشت. گستره وسيعي از كالاها و خدمات از طريق اينترنت قابليت فروش دارند. قسمت عمده اين گستره در دست فناوري اطلاعات است. سهم موضوعات ديگر در اين بين (براي مثال مسافرت و سرمايه گذاري) به صورت غيرمنتظره اي بالاست. مشاوره املاك، رايانه، سخت افزار و نرم افزار، توريسم و خدمات مالي در جايگاه هاي بالايي قرار دارند.
ميزان رشد خرده فروشي آنلاين  هر يك از كشورهاي اروپايي بين سالهاي 2011-2006 
با اينكه انگلستان حجم زيادي از خريدو فروش اينترنتي را داشته است، ولي در طي 5 سال اخير رشد چشمگيري را نداشته. و كشورهاي آلمان و فرانسه رشد خوبي را داشته و همچنين كشورهاي ايتاليا، اسپانيا، و ديگر كشورهاي اروپايي در طي 5سال اخير رشد چشمگيري را در اين زمينه داشته اند.
سهم خرده فروشي اينترنتي اروپا  تا سال 2015
براساس گزارش جديد فورستر، انتظار مي‌رود خريد و فروش‌هاي اينترنتي در اروپا در سال جاري ميلادي ۱۳ درصد افزايش يابد و به رقم ۹۳ ميليارد  برسد.
در گزارش اين شركت هم‌چنين آمده است: تجارت الكترونيكي در منطقه، شاهد رشد سالانه ۱۰ درصدي تا سال ۲۰۱۵ خواهد بود و ۶۸ درصد از جمعيت آنلاين به خريد اينترنتي خواهند پرداخت.
كميسيون اروپا هم‌اكنون تلاش مي‌كند تا تجارت الكترونيكي را در اين قاره گسترش دهد و به تشويق اين تجارت در منطقه مي‌پردازد.

همچنین مشاهده کنید

طراحی سایت

آموزش کریو کنترل2(غیر فعالسازی کاربران)

در این مقاله در طراحی سایت آسیا آی تی به بررسی آموزش کریو میپردازیم این ...

یک نظر

  1. تبلت ویندوزی اندرویدی

    تجارت بسیار پرسود اروپا تجارت الکترونیک
    ممنون ااز مقاله خوبتون

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>