خانه / برنامه نویسی / خصوصیات مهم جاوا اسکریپت

خصوصیات مهم جاوا اسکریپت

در این قسمت از آموزش جاوا اسکریپت، خصوصیات مهم Java Script را برای شما بیان می کنیم. همانطور که گفته شد جاوا اسکریپت یک زبان آبجکتیو (شی‌گرا) است که بر اساس استاندارد ECMA-262 Edition 3 نوشته شده‌است. این زبان در هنگام اجرا مرحله ای به نام کامپایلر را طی نکرده و دستورات آن به صورت خط به خط اجرا می شود. برنامه های نوشته شده به زبان های برنامه نویسی مثل VB , C یا #C در هنگام اجرا ابتدا توسط کامپایلر به طور کامل خوانده شده و دیباگ می شوند و در صورت عدم وجود اشکال، اجرا خواهند می شوند. اما برنامه های نوشته شده به زبان های اسکریپتی، به صورت خط به خط توسط مرورگر خوانده شده و اجرا می شوند .

javascript_logo

جاوا اسکریپت به عنوان یک زبان برنامه نویسی ساده و پرکاربرد به برنامه نویسان در طراحی سایت آزادی عمل می دهد. این زبان به رویدادهای مختلف در صفحه واکنش نشان می دهد به عبارتی می توان یک تابع جاوا اسکریپت را تعریف کرده و با یک کلیک آن را اجرا کرد.

همچنین مشاهده کنید

تفاوت php و asp.net

طراحی سایت با زبان ASP.NET یا PHP – تفاوت PHP و ASP.NET

طراحی سایت با زبان ASP.NET  یا PHP – تفاوت PHP و ASP.NET تفاوت زبان برنامه ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>