خانه / وب / طراحی وب / مواردی که باید در طراحی سایت رعایت کرد

مواردی که باید در طراحی سایت رعایت کرد

مواردی که باید در طراحی سایت رعایت کرد

 

در سایت فقط گذاشتن مطالب و عکس کافی نمی باشد و باید برای جذب نفرات بازدیدکننده موارد و قوانینی رعایت شود که در این مقاله این اصول و قوانین را برای شما بیان می کنیم.

جلب توجه کاربر

برای اینکه  توجه کاربر را جلب وب سایت خود کنیم باید مطالب وب سایت و همچنین عکس ها و لینک های هدایت کننده(میانبر) را در موقعیت مناسبی از سایت قرار دهیم استفاده از فونت مناسب،رنگ قلم،لینک های میانبر می تواند در جلب توجه کاربر موثر باشد.توجه داشته باشید که حداکثر استفاده از رنگ در سایت سه و نهایت چهار رنگ می باشد.

رعایت اصول فاصله

در طراحی سایت رعایت اصول فاصله بین متون ،عکس ها و سایر عناصر تاثیر بسیاری دارد زیرا  رعایت نکردن این فواصل باعث خستگی چشم بیننده می شود.رعایت فاصله می تواند در تعادل طراحی سایت تاثیر داشته باشد.

لینک های میانبر (NAVIGATION LINKS)

برای اینکه کاربران بتوانند به راحتی و با سرعت بیشتر به اطلاعات و محتوای سایت دسترسی پیدا کنند باید منوی وب سایت شما دارای لینک های مشخص باشد به عبارتی بازدید کننده موقعیت خود را پس از چند دسته بندی شناسایی کند.منوهای درختی نمونه ای از منوی استاندارد می باشند.

طراحی سایت
استفاده از فونت مناسب

استفاده از فونت (قلم) خوانا  و مناسب برای مطالب سایت از اصولی مهم در طراحی سایت می باشد.سعی کنید در متونی که می خواهید وارد سایت کنید از بولد کردن حروف مهم استفاده کنید.به عبارتی متن خود را ویرایش کنید.

استفاده از تصاویر کم حجم

بهتر است تصاویری که در سایت قرار می دهیم از حجم کمی برخوردار باشد و  از فرمت های jpg و gif  استفاده کنید همچنین استفاده از تگ Alt الزامیست.

رعایت اصل بهینه سازی موتورهای جستجو ( سئو )

بهینه سازی موتورهای جستجو ( سئو ) : به معنای ایجاد صفحات وبی است که با رعایت الگروتیم گوگل که برای موتور های جستجو با ارزش و جالب است. سئو  یک فرایند کاملا علمی و تقریبا وقتگیر است که جزئیات آن دائما در حال تغییر است. بهینه سازی صفحات وب به این معناست که وب سایت شما در نتایج جستجو بالاترین رتبه را داشته باشد.به عبارت دیگر لینک صفحه یا صفحاتی از سایت شما در ازاء جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با خدمات و یا محصولات سایت در بالاترین رتبۀ نتایج جستجو قرار گیرد.
با ایجاد کلمات کلیدی برای هر صفحه از وب سایت می توانید در بین جستجوگر گوگل در بهینه سازی سایت کمک کنید.

ثبت یک نام تجاری(برند)

برای افزایش بازدید و محبوبیت از سایت خود می توانید لینک ارتباط با ما و تماس با ما را در صفحه اصلی قرار دهید همچنین با ایجاد نام  نجاری (برند )،هدف  و همچنین لوگوی مناسب می توانید تعداد بازدیدکننده از سایت خود را افزایش دهید.

مثال : برند آسیا آی تی برای شرکت طراحی سایت آسیا آی تی

سازگار بودن با همه ی مرورگرها

طراحی سایت باید به سبکی انجام شود که با همه ی مرورگرها قابل اجرا باشد.اگر طراحی سایت از استاندار w3c  پیروی کند سایت شما با همه ی مرورگرها سازگار خواهد بود.

کم حجم بودن صفحات سایت

با انتخاب عکس های با حجم پایین و همچنین استفاده بهینه از کدهای برنامه نویسی حجم صفحات وب کم می شود و  دسترسی به صفحات به زمان کمتری نیاز خواهد داشت.

تست  سایت

برای آنالیز  بررسی اشکالات  و موجود در وب سایت حتما باید به تست  و عیب یابی وب سایت پرداخت در غیر این صورت وب سایت بازدیدکنندگان خود را از دست خواهد داد.

 

همچنین مشاهده کنید

k

راه های ماندگاری بازاریابی اینترنتی

اگر در کار خود نیاز به بازاریابی اینترنتی دارید 8 نکته زیر را انجام دهید! 1.   ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>