خانه / وب / طراحی وب / معایب و مزایای طراحی سایت فلش ( flash )
طراحی سایت فلش

معایب و مزایای طراحی سایت فلش ( flash )

در این مطلب می خواهیم تا شما را با معایت و مزایای سایت های فلش بیشتر آشنا کنیم . این سایت ها به دلیل استفاده از افکتهای زیبا و جذاب طرفداران زیادی دارد اما طراحی سایت به روشی که ساختار و محتوا تحت فلش باشند معایبی دارند که در این جا به بیان این معایب سایت های فلش می پردازیم .

 

عدم امکان قابلیت طراحی داینامیک

بعضی مواقع استفاده از آبجکتهای و افکتهای گرافیکی استفاده از قابلیت داینامیک نمودن محتوا را نمی دهد در اینگونه موارد تغییرات بایستی توسط طراح سایت انجام شود .

سنگین بودن سایت های فلش

سایتهای فلش بدلیل استفاده از تصاویر  جذاب مورد توجه قرار گرفته اند دارای حجم بالایی از تصاویر هستند و به همین خاطر سرعت بارگزاری صفحات وب افزایش می یابد و در این گونه موارد ممکن است کاربر منصرف شود یا اشتیاق کمتری برای بازدید دوباره سایت داشته باشد. از طرفی اگر مرورگر کاربر فلش‌ پلیر نداشته باشد، زمانی نیز برای دانلود و نصب آن صرف می‌شود.

ایندکس نشدن محتوای سایتهای کاملا فلش توسط موتورهای جستجو

یکی از مشکلات مهمی که طراحی سایت Full Flash دارد این است که توسط موتورهای جستجو به خصوص گوگل ایندکس نمی شوند.
اخیرا موتور جستجو گوگل اقداماتی برای ایندکس کردن این صفحات ارائه داده اما کارایی کافی را ندارد و کل سایت را به عنوان یک صفحه شناسایی می نماید. به فرض مثال اگر سایتی با 30 لینک داشته باشیم در سایتهای تمام فلش موتورهای جستجو تمام آن 30 صفحه را یک صفحه در نظر می گیرد در حالیکه در سایتهای استاندارد، تعداد صفحات ایندکس شده توسط موتورهای جستجو 30 صفحه است.

طراحی سایت فلش
هزینه های بسیار بالای طراحی سایت به صورت فول فلش و پشتیبانی

معمولاً طراحی سایتهای فول ‌فلش که از قابلیتهای فلش بهترین استفاده می برند هزینه برتر هستند. ضمن آنکه پشتیبانی آنها نیز مشکل است.

پس نتیجه میگیریم سایت های فلش بدلیل عیب های بسیار و پایین آوردن فاکتورهای سئو نامناسب و عدم بهینه سازی مناسب و بهتر است از آنها برای نرم افزارهای مالتی مدیا استفاده نمود تا طراحی سایت فلش .

همچنین مشاهده کنید

hj

اهمیت طراحی سایت برا شغل شما

یک وب سایت واسطه ای است بین بیننده و شما که می تواند انتقال اطلاعات ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>