خانه / آموزش / سامانه پیام کوتاه چیست ؟

سامانه پیام کوتاه چیست ؟

پنل پیامک یا سامانه پیامک یا سامانه پیام کوتاه  یا پنل اس ام اس، نرم افزاری میباشد تحت وب بوده که به وسیله آن شما قادر خواهید بود  به ارسال و دریافت پیامک بپردازید . شما توسط این نرم افزار میتوانید به صورت تکی یا گروهی یا با تعداد بالا به صورت انبوه ، پیامک تبلیغاتی یا اطلاع رسانی ارسال نمایید .
در سامانه های پیام کوتاه  شما نیازمند هیچ گونه مودم GSM یا ابزار دیگری نبوده و مدیریت پیامک های ارسال و دریافتی به صورت کامل تحت وب سایت می باشد . در پنل تیک اس ام اس ، نیاز نیست به صورت مداوم به اینترنت متصل باشید ، زیرا سامانه به صورت خودکار پیامک های شما را در زمان مقرر ارسال خواهد کرد
در طراحی سایت و طراحی سامانه پیام کوتاه تیک اس ام اس تمامی تلاش ها شده تا با کار گیری متخصصین در این حوزه مشتریان از بهترین امکانات و کامل ترین امکانات سامانه های پیام کوتاه استفاده نمایند.
سوالاتی پیرامون موضوع سامانه پیام کوتاه

1- سامانه چیست؟

به نرم افزار جامعی که همه نیازهای کاربر در یک موضوع مشخص را برآورده کند سامانه می گویند.

2- سامانه پیامک چیست؟

به سامانه ای که به صورت تخصصی جهت ارسال، دریافت و مدیریت پیام کوتاه طراحی شده و ابزارهای ایجاد، ارسال، دریافت و تحلیل پیام کوتاه را در اختیار کاربر قرار می دهد، سامانه پیام کوتاه می گویند.

3- سامانه پیامک چگونه کار می کند؟

سامانه پیامک یک سامانه پیام کوتاه تحت وب است که از بستر اینترنت با مرکز سرویس پیامک (smsc) اپراتورهای تلفن همراه ارتباط برقرار کرده و از این مسیر پیام کوتاه را با سرعت بالا به شبکه های تلفن همراه ارسال و از آن ها دریافت می کند.

4- برای استفاده از سامانه پیام کوتاه  به سخت افزار خاصی نیاز نیست؟

برای استفاده از سامانه پیان کوتاه کافی است از هر نقطه جهان به اینترنت متصل شده و به وسیله مرورگر آدرس www.tiksms.ir را فراخوانی کنید.

سامانه پیام کوتاه

5- چگونه می توان از سامانه پیام کوتاه استفاده کرد؟

برای استفاده از سامانه پیام کوتاه به یک حساب کاربری نیاز است. به هر کاربر یک نام کاربری و رمز عبور اختصاص می یابد که با استفاده از آن ها می تواند وارد پنل اختصاصی خود شود و اقدام به تهیه و ارسال پیامک نماید.

6- پیامک ها با چه شماره ای ارسال می شود؟

به هر کاربر یک یا چند شماره پیامک مانند 30001234 اختصاص داده می شود که امکان ارسال و دریافت از همه اپراتورهای کشور را دارد.

7- شماره اختصاصی پیام کوتاه چیست؟

شماره هایاختصاصی  پیام کوتاه مخصوص ارسال و دریافت پیامک از بستر اینترنت هستند و باید بوسیله نرم افزار استفاده شوند. این شماره ها که در کشور عزیزمان با پیش شماره های 1000، 2000 و 3000 و 5000 و 021 ارائه می شوند فاقد سیم کارت و سند هستند.
شماره های مجازی از 4 رقمی تا 15رقمی هستند و بر اساس تعداد ارقام قیمت های متفاوتی دارند. البته در شماره های 8 رقمی و کمتر میزان روان خوانی و رند بودن شماره تاثیر بسزایی در قیمت دارد.

8-چگونه  به جای شماره یک کلمه انگلیسی قرار می گیرد؟

یکی از قابلیت های ارسال پیام کوتاه از بستر اینترنت قراردادن یک کلمه انگلیسی به جای شماره ارسال است که “ارسال با نام تجاری” نام دارد.

9- ارسال پیامک با نام تجاری چیست؟

کلمه انگلیسی که جایگزین شماره ارسال کننده می شود و حداکثر طول آن 11کاراکتر است. امکان ارسال پیامک با نام تجاری فارسی تا کنون میسر نشده است.

10-  مزایا و معایبی ارسال با نام تجاری ؟

مزایای نام تجاری روی مخاطبانی که می توانند انگلیسی بخوانند تاثیر گذار و مجذوب کننده است اما برای عموم چندان مطلوب نیست.
نام تجاری امکان دریافت پیامک را ندارد و فقط برای ارسال قابل استفاده است.
کلماتی که به عنوان نام تجاری درج می شوند یکتا نیستند یعنی هر کسی می تواند با نام یک برند یا شخص اقدام به ارسال پیامک کند.

11- امکان ارسال  پیامک ها با شماره موبایل کاربر وجود دارد؟

جواب این سوال خیر میباشد . پیش شماره های تعریف شده فعلی 1000 و 2000 و 3000 و 5000 و  021  هستند نهایتاً شماره تلفن همراه کاربر در ادامه این پیش شماره ها قرار می گیرد به عنوان مثال   10009128878578

12- مودم GSM چیست؟

مودم GSM قطعه ای سخت افزاری است که یک یا چند سیم کارت درون آن قرار می گیرد و به صورت اکسترنال از طریق پورت serial  یا USB به کامپیوتر متصل می شود. مودم GSM در واقع موبایلی صنعتی است و از طریق سیم کارت و نرم افزاری که روی کامپیوتر نصب می شود با شبکه تلفن همراه ارتباط برقرار می کند.

13- نحوه ارسال پیامک با مودم GSM چگونه است؟

نرم افزارهایی که برای ارسال پیامک از طریق مودم GSM وجود دارند که امکان ارسال پیامک را به صورت محدود فراهم می کنند. البته استفاده از مودم GSM تقریباً منسوخ شده است زیرا تلفن های همراه جدید قابلیت هایی به مراتب بهتر و پیشرفته تر از مودم های GSM و نرم افزارهای ارسال پیامک از طریق GSM دارند.

13-سامانه پیامک چه تفاوت هایی با مودم GSM دارد؟

  • سامانه پیام کوتاه از هر نقطه جهان در دسترس است و ارسال پیامک از طریق آن حتی به کامپیوتر نیاز ندارد اما مودم GSM و نرم افزار آن باید روی یک کامپیوتر خاص نصب شود از این رو استفاده از مودم GSM کاربر خود را فقط به یک کامپیوتر خاص محدود می کند. روشن است که با قطع برق یا بروز مشکل در سیستم عامل کار مودم مختل خواهد شد.
  • سامانه پیام کوتاه هیچگاه خاموش نمی شود و از کار باز نمی ایستد اما برای استفاده از مودم GSM یک سیم کارت فعال، یک کامپیوتر همیشه روشن و نرم افزار در حال اجرا نیاز است.
  • در سامانه پیام کوتاه پیام ها با شماره های مجازی ارسال می شوند در حالی که در ارسال با مودم GSM پیامها از طریق سیم کارت ارسال می شوند و در گوشی مخاطب یک شماره تلفن همراه به عنوان فرستنده دیده می شود.
  • متوسط سرعت ارسال پیام کوتاه در سامانه پیام کوتاه 200 پیام در ثانیه است اما در ارسال با مودم GSM در بهترین حالت 6 پیام در دقیقه ارسال می شود.
  • تعداد کل ارسال در سامانه پیام کوتاه هیچ محدودیتی ندارد اما در ارسال پیام کوتاه با مودم GSM محدودیت های اعمال شده روی سیم کارت ها که توسط اپراتورهای تلفن همراه اعمال شده حداکثر تعداد مجاز را به 2500 پیام کوتاه در 24ساعت محدود می کند و پس از ارسال تعداد مذکور سیم کارت تا روز بعدی قفل خواهد شد. این محدودیت جهت مدیریت ترافیک شبکه تلفن همراه اعمال شده است در حالی که در ارسال از بستر اینترنت ترافیکی به شبکه تحمیل نمی شود. اساساً ارائه خدمات ارسال پیامک از طریق اینترنت به منظور ارسال انبوه با سرعت بالا بدون ایجاد ترافیک روی شبکه های تلفن همراه صورت می گیرد.
  • در سامانه پیام کوتاه ابزارهای مختلفی برای مدیریت ارسال و دریافت پیام کوتاه در اختیار کاربر قرار می گیرد اما مودم GSM نهایتاً توان ارسال به صورت محدود دارد و دریافت های انبوه به وسیله آن امکانپذیر نیست. به عنوان مثال ساده از قابلیت های ضروری برای ارسال پیام کوتاه ابزار ارسال زمان بندی شده پیام کوتاه است. در صباپیامک می توان تاریخ، ساعت و دقیقه ارسال پیامک را تعیین کرد تا سامانه در زمان مقرر پیام ها را ارسال نماید اما با استفاده از مودم GSM انجام چنین کاری به سختی امکانپذیر است.
  • اطلاعات کاربر نظیر شماره های مخاطبان، پیام های ارسالی، دریافتی و گزارش های ارسال به طور نامحدود در صباپیامک ذخیره می شود و در هر زمان قابل فراخوانی است اما در استفاده از مودم GSM با تعویض سیستم عامل یا با از بین رفتن اطلاعات هارددیسک کلیه اطلاعات کاربر از بین خواهد رفت.
  •  به طور مستمر به روز رسانی می شود و مشکلات احتمالی به سرعت رفع می شود اما در استفاده از مودم GSM نه تنها به روز رسانی وجود ندارد بلکه مشکلات سخت افزاری خود مودم، عدم تطبیق آن با سیستم عامل های مختلف، عدم به روز رسانی نرم افزار ارسال پیامک یا سازگارنبودن آن با سیستم عامل های جدید بسیار آزار دهنده خواهد بود.
  • در سامانه پیام کوتاه تیک اس ام اس پشتیبانی از کاربران و یاری آنان در استفاده از سامانه امری جاری و مداوم است.

14-تعرفه پیام کوتاه در تیک اس ام اس با ارسال از طریق مودم GSM تفاوت دارد؟


جواب این سوال بله میباشد. هزینه ارسال پیام کوتاه در سامانه تیک اس ام اس بر اساس سرویس کاربران متفاوت است و در برخی موارد از ارسال با مودم GSM ارزانتر و گاهی گرانتر است.

www.tiksms.ir

همچنین مشاهده کنید

طراحی سایت

آموزش تنظیمات کریو کنترل قسمت1 (تنظیمات محدودیت کاربران)

در این مقاله در طراحی سایت آسیا آی تی به بررسی آموزش کریو میپردازیم این ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>