خانه / وب / طراحی وب / طراحی سایت ریسپانسیو ( واکنش گرا )

طراحی سایت ریسپانسیو ( واکنش گرا )

طراحی سایت ریسپانسیو (Responsive) یا طراحی سایت واکنش گرا

 

امروزه استفاده از نمایشگرهای بزرگ و گوشی های هوشمند و تبلت ها  رونق پیدا کرده است،بنابراین طراحان سایت باید به این نکته توجه نمایند تا بتوانند تجهیزات مختلف را کنترل نمایند.در این مطلب می خواهیم تا به معرفی طراحی سایت واکنش گرا یا همان ریسپانسیو (Responsive) بپردازیم. طراحی سایت واکنش گرا طراحان سایت  را قادر می سازد تا به طراحی سایت انعطاف پذیر،نسبت به تغییر دستگاه کاربران واکنش دهد.

با طراحی سایت واکنش گرا دیگر نیازی نیست که برای هر گجت موجود در بازار یک سایت اختصاصی طراحی کرد.
طراحی سایت واکنش گرا مزایایی دارد که در زیر به توضیح آن ها می پردازیم:

کاهش هزینه:تا مدتی پیش شرکت ها و سازمان ها برای ابزارهایی که با پیشرفت تکنولوژی وارد بازار می شدند قالب خاصی طراحی می کردند به عبارتی برای هر وسیله ای هزینه ی جدا پرداخت می کردند اما با توجه به ویژگی سایت های واکنش گرا،نیازی به طراحی قالب دوباره برای سایت نیست و با طراحی یک قالب می توان سایت خود را در تمامی ابزارها استفاده کرد. این یکی از ویژگی های مهم در این نوع طراحی سایت است. البته باید اصول بهینه سازی سایت و سئو را نیز رعایت نماییم.

 افزایش بازدید سایت:با توجه به دسترسی سایت توسط همه ی ابزارها مسلما ترافیک سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد و احتمال کسب درآمد برای شما بیشتر می شود، که نکته مهم در طراحی سایت می باشد.

 سبقت از رقیب ها:با توجه به اینکه طراحی سایت رسپانسیو هنوز در ابتدای راه است احتمال اینکه رقیبان شما از این ویژگی استفاده کنند کم است.استفاده از طراحی سایت رسپانسیو می تواند نماینده ی حرفه ای بودن کار شما باشد و باعث سبقت شما از رقیبانتان شود.

Responsive

 استفاده از مطالب مفید و غیر تکراری:استفاده از مطالب مفید و غیرتکراری می تواند روی رنکینگ سایت موثر باشد.در صورتی که شما یک سایت واکنش گرا برای تمام ابزارها در اختیار داشته باشید تمام مطالبتان در همین یک سایت قرار خواهد گرفت و از ایجاد محتوای تکراری (Duplicate Content) جلوگیری خواهد شد.

با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد می بینیم که داشتن سایت رسپانسیو می تواند در بهبود سئو سایت و بهینه سازی سایت موثر باشد.بنابراین قبل از هرگونه اقدام جهت طراحی سایت به این نوع طراحی سایت توجه کنید.

همچنین مشاهده کنید

k

راه های ماندگاری بازاریابی اینترنتی

اگر در کار خود نیاز به بازاریابی اینترنتی دارید 8 نکته زیر را انجام دهید! 1.   ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>