خانه / آموزش / چرا بعضی از سایت هایی که سئو نشده اند در گوگل رتبه بالایی دارند؟

چرا بعضی از سایت هایی که سئو نشده اند در گوگل رتبه بالایی دارند؟

چرا بعضی از سایت هایی که سئو نشده اند در گوگل رتبه بالایی دارند؟

گاهی اوقات در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو) سایت هایی را با رتبه بالا می بینیم که سئو نشده اند، یا حتی ممکن است بک لینک های کمی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم به بررسی دلائل رتبه بالای اینگونه وب سایت ها بپردازیم.

1. نرخ کلیک

بخشی از الگوریتم گوگل نرخ کلیک را در نظر می گیرد.هرچه سهم یک وب سایت از تعداد کلیک های SERP بیشتر باشد، از نظر الگوریتم پاندا نسبت به سایر سایت ها جذاب تر به نظر می رسد و گوگل آرام آرام آن وب سایت را در نتایج جستجو بالا می برد.

البته نرخ کلیک به تنهایی نمی تواند مفید باشد. از آنجایی که عده ای با تاکتیک های متقلبانه قادر به افزایش آن هستند، گوگل فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرد. یکی از این فاکتورها Bounce Rate است.

2. عمر سایت

یکی از مهمترین فاکتورها در رتبه سایت، عمر آن می باشد. مطمئنا بعضی از این سایت ها با توجه به سابقه، تعداد بک لینک و محتوای بیشتری دارند. اما این موضوع در مورد همه ی آنها صدق نمی کند. تجربه نشان داده که سایت های تازه تاسیس با تعداد زیادی بک لینک و محتوای با کیفیت همچنان ترافیک کمتری نسبت به سایت های قدیمی تر دریافت می کنند.

در این زمینه کار زیادی از دست شما برنمی آید، به جز اینکه به سایت تازه تاسیس خود زمان بدهید و روی سایر گزینه ها تمرکز کنید.

3. بک لینک

گوگل فقط تعداد بک ینک ها را در نظر نمی گیرد، بلکه سایر فاکتورها از جمله مرتبط بودن و اعتبار را هم بررسی می کند. معمولا بسیاری از سایت های بهینه نشده که رتبه ی بالایی دارند تعداد کمی بک لینک با کیفیت دارتد. به عنوان مثال اگر یک سایت تعداد کمی بک لینک داشته باشد اما آنها از سایت هایی با پسوند edu. و gov. بیایند رتبه سایت در SERP به سرعت افزایش می یابد.

4. محتوای باکیفیت

بعد از ارائه آپدیت الگوریتم پاندا گوگل قادر به سنجش کیفیت محتوای سایت ها شد. ممکن است این اندیشه به ذهن متبادر شود که با توجه به تعدد مطالب مشابه و بعضا باکیفیت، محتوای سایت شما شانسی برای دستیابی به رتبه های بالا در گوگل نداشته باشد. اما گوگل اینگونه فکر نمی کند و تمامی مطالب مشابه را با هم مقایسه می کند. بنابراین اگر محتوای سایت شما با کیفیت تر از رقبایتان باشد، احتمال سبقت گرفتن در طولانی مدت وجود دارد.

5. رقابت

SERP برای کلمات کلیدی مختلف متفاوت است. برخی عبارات خیلی کم جستجو می شوند. صفحه نتایج برای اینگونه عبارات به ندرت آپدیت می شود. چون موتورهای جستجو منابع خود را صرف بروزرسانی نتایج جستجو برای کلمات کلیدی محبوب می کند.

6. نرخ رشد

ممکن است بعضی از افراد دستیابی به رتبه های بالا در SERP را در گرو بک لینک گرفتن و محتوای با کیفیت بدانند. این باور ممکن است در مواردی درست باشد. اما تجربه نشان داده که “نرخ رشد طبیعی” تضمین کننده رتبه بالا در گوگل و ماندگاری آن است.

 

 

همچنین مشاهده کنید

طراحی سایت

3 اشتباه مهم که در استارت آپ نباید انجام دهید

اشتباه اول شاید منتظر این هستید که همه چیز رو به راه شود. تا حدی ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>