خانه / تجارت الکترونیک / بازاریابی الکترونیک / تجارت الکترونیک از طریق شبکه های اجتماعی

تجارت الکترونیک از طریق شبکه های اجتماعی

در این بخش از بلاگ آسیا آی تی به تجارت الکترونیک از طریق شبکه های اجتماعی می پردازیم
بسیاری از شرکت ها ، رستوران ها و مجموعه هایی که در فیسبوک فعالیت می کنند و امیدوار هستند که مشتریانی را به سمت خود هدایت کنند ، این تفاوت را بین فعالیت های فیس بوکی خود و فعالیت هایی که باید در سایت و یا وبلاگ خود انجام دهند ، قائل نیستند .یکی از معیارهای خوب سنجش این است که آیا این نوشته ، این عکس ، و یا این فیلم را می توانم در وبلاگ هم منتشر کنم ، و اگر اینکار را انجام دهم چه تفاوتی می کند ؟! اگر تفاوت زیادی نمیکند ، حتما در وبلاگ خود منتشر کنید ، چرا که مخاطب به قصد دیدن و شنیدن درباره شما به وبلاگتان سر می زند ، اما در فیسبوک و سایر شبکه های اجتماعی اینچنین نیست .

نوشابه معروف کوکاکولا در دنیا کمپینی را راه اندازی کرد بنام Share a coke with friends ، نوشابه ای را با دوستانتان شریک شوید . در این کمپین روی بطری های  نوشابه ، بجای آرم شرکت ، اسم های مرسوم آن کشور را چاپ کرد ، مثلا سارا ، پاتریک ، مایکل و … ، در تبلیغاتی که برای این کمپین انجام داد ، از مشتریان خود خواست تا با بطری هایی که بنام آنهاست عکس گرفته و در شبکه های اجتماعی منتشر کنند ، اگر هم ،  نام خود را در میان بطری ها پیدا نکردند ، می توانند نام یکی از دوستان خود را خریداری کرده و به یاد او ، نوشابه ای را بصورت نمادین شریک شوند .

در مدت کوتاهی صدها هزار تصویر در شبکه های اجتماع منتشر شد ، افراد توجه بیشتری به این برند کرده و در شبکه های اجتماعی در خصوص آن صحبت می کردند ، بطوریکه فعالیت صفحه فیسبوک مربوط به این نوشابه ، ۸۷۰% افزایش بازدیدکننده را به خود اختصاص داد .

اما بنظر شما دلیل اینهمه استقبال چه بود ؟ این شرکت به خوبی کاربرد شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها را درک کرده و می دانست افراد افتتاح شعبه جدید از یک شرکت را به اشتراک نمی گذارند ، افراد طراحی یک بطری جدید برای یک نوشابه را به ندرت با دیگران به اشتراک می گذارند ، اما افراد قطعا خودشان را و اتفاقات مربوط به خودشان را به اشتراک می گذارند ، در این کمپین افراد اتفاق مربوط به خودشان را به اشتراک می گذاشتند و همین باعث رشد تصاعدی آن شد ، چرا که برای دوستان فرد نیز جذاب بود و مدام این شبکه وسیع و وسیع تر میشد .

مثال دیگری نیز این روزها حسابی سر و صدا کرده است ، کمپین سطل آب یخ ، این کمپین برای حمایت از بیماران مبتلا به ALS شکل گرفت ، به این صورت که یک سطل آب یخ بر روی فردی ریخته می شود یا خودش اینکار را با خودش می کند ، و از این طریق بیماران مبتلا به ALS را که یک بیماری مرتبط با عصب بدن است ، برای چند ثانیه درک کرده و بعد از آن مبلغی را داوطلبانه کمک می کنند .

این کمپین از طریق منتشر شدن فیلم افراد مشهور ، از بازیگران و بازیکنان فوتبال گرفته تا وزرا و رییس جمهور کشورهای مختلف شروع شد ، و تا آنجایی رشد داشت که در کمتر از چند ماه،میلیون ها تصویر ویدیویی در شبکه های اجتماعی مختلف متشر و بیش از ۱۱۴ میلیون دلار کمک نقدی برای حمایت بیماران ALS جمع آوری شد .pic2

همچنین مشاهده کنید

k

راه های ماندگاری بازاریابی اینترنتی

اگر در کار خود نیاز به بازاریابی اینترنتی دارید 8 نکته زیر را انجام دهید! 1.   ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>