خانه / آموزش / روش هایی افزایش بازدیدکننده وب سایت

روش هایی افزایش بازدیدکننده وب سایت

در این مطلب سعی شده آموزشی داده شود تا بتوانید همه ی بازدیدکننده های خود را به مشتری تبدیل کنید و حتی یک بازدید کننده را از دست ندهید توجه داشته باشید که اگر نتوانید بازدید کنندگان را در سایت خود نگه دارید و به هر دلیلی باعث خروج آنها در زمان کوتاهی از سایت شوید هر چقدر هم که برای طراحی سایت تان و خدمات بهینه سازی سایت SEO هزینه کنید ، موفق نخواهید شد که جذب مشتری داشته باشید.

طراحی سایت و گرافیک ظاهری

اگر زیبای سایت حرفه ای و جذاب نباشد کاربر احساس خواهد کرد که با یک وب سایت ساده و  با کیفیت پایین رو به رو شده است و کاربر از سایت خارج خواهد شد . انتخاب طرح ها و ایده ها و همچنین رنگ های مناسب برای وب سایت ها می تواند کاربر را مجذوب کند در واقع در طراحی سایت خود به یک آیتم چشم نواز نیاز دارید که در بالای صفحه اصلی قرار گرفته تا توجه بازدیدکننده را به خود جلب نماید .

نمونه یک طراحی سایت جذاب و حرفه ای را در سایت آسیا آی تی احساس کنید  www.asiait.ir

اطلاعات موجود در سایت

خوب است برای بهینه سازی سایت از متن هایی که ساخته ی ذهن خلاق می باشد استفاده کرد .اگر در طراحی سایت خود اقدام به ارائه تعدادی گزینه برای انتخاب کرده اید، سعی نمایید که دستورالعمل واضح و ساده ای نیز به افراد ارائه نمایید.گاهی اوقات افراد به دلیل سختی مراحل انتخاب، گیج شده و به دنبال گزینه ای برای خروج می گردند .

نبود Error در سایت

به طور حتم تا به حالا با اینگونه وب سایت ها مواجه شده اید که دارای خطا باشند . وجود خطا در سایت حتی اگر خطای کوچکی محسوب شود کاربر را فراری خواهد داد ( کاربر سایت را ترک خواهد کرد) .همچنین صفحاتی که خالی می باشند و فقط در آن نوشته این صفحه بزودی کامل می شود فقط باعث فرار بازدیدکننده خواهند شد .

استفاده از اجتماعات شبکه مجازی

در دنیا امروز با استفاده از اجتماعات شبکه مجازی می توانید ارتباطات خود را با مشتریان وکاربران افزایش دهید و در اینگونه اجتماعات با آنها به پرسش و پاسخ و به تبادل نظر بپردازید .توجه داشته باشید که این کار را بسیاری از شرکت های بزرگ انجام می دهند زیرا انجام این کار به مشتری می فهماند که به نظرات و همچنین پرسش های آن ها اهمیت می دهد .

نمایش تجربه کاری خود به بازدیدکننده

شما می خواهید که سایت استاندارد و حرفه ای را داشته باشید پس باید از مطالبی که مربوط به حرفه ی شما می باشد و تجربیات شما را نشان می دهد استفاده کنید . این کار هرچقدر که مطلب نوشته شده توسط شما کامل تر باشد بازدید از سایت شما را بالا می برد و در لینک های بالاتری در موتورهای جستجو قرار خواهید گرفت .

تکرار زیاد کلمات کلیدی

تکرار زیاد از  کلمات کلیدی از مواردی است که می تواند بازدیدکننده را فراری دهد بنابراین سعی کنید از تکرار بی جا پرهیز کنید .

ایجاد نظرسنجی در سایت

مطرح کردن یک سوال کاربردی در قسمت نظر سنجی کاربران سایت  را نسبت به نتیجه کنجکاو خواهد کرد بنابراین سعی کنید با انتخاب سوال مناسب به افزایش جلب توجه مشتری کمک کنید .

کوتاه کردن منظور خود

با توجه به اینکه امروزه همه عجله دارند که در کوتاه ترین زمان به اصل مطلب برسند شما باید سعی کنید با ابزار های موجود مطالب پر بازدید را جدا کنید و جایی جلوی چشم قرار دهید. این باعث می شود بازدیدکننده های بعدی وقتی که نفرات قبل از آنها برای رسیدن به مطلب مورد نیاز خود صرف کرده اند تلف نکنند . همینطور ابزاری برای مطالب مرتبط قرار دهید .

 قابلیت ذخیره مطالب

با ایجاد ذخیره ی مطالب شما به صورت پی دی اف این امکان را به بازدیدکننده می دهید که در صورت آفلاین بودن نیز از مطالب شما استفاده کند همچنین به راحتی می توانید به جمع آوری اطاعات مود نیاز کاربر کمک کنید .

سایت محاوره ای

با ایجاد قابلیت گفتگو انلاین و چت با کاربران در وب سایت می توانی با مشتری به صورت آنلاین به گفتگو بپردازید که این ویژگی سایت را از سایر کتاب ها و بروشور ها جدا می کند .

استفاده از مطالب  مناسب

قرار دادن مطالب بی ربط و بی موضوع در سایت بیشتر باعث سردرگمی  بازدیدکننده و کاربران سایت می شود بنابراین سعی کنید از قرار دادن اینگونه متن ها در سایت خودداری کنید .

 ویدیوهای مناسب استفاده کنید

با بارگذاری ویدیوهای آموزشی در سایت خود و همچنین سایت های مانند یوتیوب و آپارات بازدیدکننده خود را افزایش دهید . آموزش تصویری هم باعث بهترشدن انتقال مطلب می شود .

افزایش بازدید سایت

بروز رسانی مرتب مطالب سایت

پس از طراحی سایت بروز رسانی سایت از عوامل مهم در جذب مشتری محسوب می شود برای اینکار بهتر است برنامه ریزی کنید و طبق برنامه یک روز از هفته را برای انتشار مطالب در نظر بگیرید . این کار باعث می شود تا بازدیدکنندگان جدید متوجه منظم بودن سایت شما می شوند و کاربران قبلی هم طبق برنامه به سایت شما سر می زنند .

بارگذاری عکس مناسب برای مطلب

تلاس کنید برای مطالبی که وارد می کنید از عکسی مناسب و جذاب برای نشان دادن مفهوم و کمک کردن در متن استفاده کنید .در این راستا سعی کنید فاصله ای را بین خط ها قرار دهید تا چشم بیننده را اذیت نکند .

مطالب بالا از مهمترین دلایل در جذب بازدیدکننده هستند بنابراین سعی کنید در طراحی سایت خود موارد بالا را رعایت کنید تا بازدید سایت افزایش یافته و به دنبال آن مشتریان خود را افزایش دهید .

همچنین مشاهده کنید

طراحی سایت

آموزش تنظیمات کریو کنترل قسمت1 (تنظیمات محدودیت کاربران)

در این مقاله در طراحی سایت آسیا آی تی به بررسی آموزش کریو میپردازیم این ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>