خانه / آموزش / راه های مناسب برای بازاریابی

راه های مناسب برای بازاریابی

1-طراحی سایت

یک بازاریاب معتقد است در بازاریابی اینترنتی اولین رکن داشتن یک وب سایت خوب می باشد. که محصولات و رزومه کاری خود را براحتی به نمایش بگذارد و از طریق وب سایت با مشتریان در ارتباط باشد.پس به شما عزیزان توصیه می کنیم در طراحی سایت خودتان دقت کافی را مبذول فرمائید. و از طراحان سایت معتبر برای این کار استفاده نمایید.

2-بهینه سازی

نکته خیلی مهم که متاسفانه خیلی از مشتریان و طراحان سایت در هنگام طراحی سایت به آن توجه نمی کنند مقوله : بهینه سازی سایت می باشد. که مهمترین امر در زمینه فروش محصولات، بهینه شدن وب سایت می باشد. و تجربه نشان داده که آن دسته از شرکت هایی که با محصولاتشان در موتورهای جستجو در صفحات ابتدایی می باشند بازدهی فروششان نسبت به رقبای خود به مراتب خیلی بیشتر می باشد.

3-نقش شرکت های تبلیغاتی در بازاریابی

شرکت ها و ناشران  براساس واقعیت  بازار عمل می‌كنند . معمولاً شرکت های تبلیغاتی به بازخورد و Feed back از سوی مخاطبان توجه دارند . اگر تبلیغات را روی بیلبوردها و در رسانه‌های شهری انجام می‌دهند به سبب افزایش فروش آن كالا پس از تبلیغ است. درواقع آن ها حاضرند دوباره برای رسانه‌های شهری هزینه بپردازند. سنجش تأثیر تبلیغ در محیط سایبر بسیار دشوار است. نمی‌توان به راحتی اظهارنظر كرد كه تبلیغ خاص كالا چند درصد بر فروش كالای  تبلیغی تأثیر گذاشته است . به راحتی نمی‌توان گفت  چند درصد از افزایش فروش یك نوع كالای تبلیغی مربوط به تبلیغات آنلاین است. این امر در مورد تلویزیون به راحتی قابل سنجش است. در محیط آنلاین این سنجش بسیار دشوار و  تأثیر‌گذاری  تبلیغ  نیز طولانی مدت است. می‌توان به  مشكلات زیر ساخت‌های اینترنت در كشور نیز اشاره كرد . در كره‌ جنوبی اینترنت رایگان راحت در اختیار افراد قرار دارد و افراد با چندین دسترسی راحت‌تر به سمت تبلیغات آنلاین می‌روند. مشكل دیگر آن است كه كاربران دچار تبلیغات ناخواسته و Spam می‌شوند.این امرموجب حس انزجار و مزاحمت در محیط سایبر می‌شود.

هوشیارانه‌ ترین بازاریابی اینترنتی تبلیغات اینترنتی را گوگل انجام می‌دهد . معمولا  اغلب كاربران محتوای خاصی را مبادله می‌كنند و آن گاه گوگل  تبلیغی را برای فرد نمایش می‌دهد كه متناسب با محتواهای مبادله  شده است . این نوع تبلیغات به‌ گونه‌ای سفارشی  در اختیار كاربر قرار می‌گیرد كه برای كاربر احساس مزاحمت ایجاد نمی‌كند و كاربرآن را به راحتی می‌پذیرد . باید تبلیغات در فضای سایبر از حالت  مزاحمت خارج  و با توجه  به علایق  و سلایق افراد برای آنها تبلیغ شود. هم چنین رسانه سایبر نیز مخاطبان خاص خود را دارد. خیلی از افراد معتقدند كه رسانه‌های دیجیتال موجب شكاف طبقاتی بین افراد می‌شودچرا كه همه اقشار دسترسی به اینترنت و تبلیغات آنلاین ندارند. تبلیغات آنلاین،مخاطبانی را هدف قرارمی‌دهد كه ازسطح سواد ودرآمد بالاتری برخوردارند طبیعتاً كسانی كه خواهان تبلیغ كالای تولیدی هستند، هیچ تمایلی به این طبقه‌بندی ندارند. در حالی ‌كه  تبلیغات  آنلاین با مخاطبان خاص خود اقشار دیگری نظیر كودكان ، زنان خانه دار و افراد بی‌سواد‌ را در بر نمی‌گیرد.البته این امر مزیتی را نیز به همراه دارد و ارائه‌دهنده تبلیغ با مخاطب پالایش شده در تبلیغات اینترنتی روبه‌رو است. تبلیغات آموزشی نظیر آموزش كلاس زبان و… در محیط سایبر بهتر می‌تواند عمل كند. تبلیغات مرتبط با خدمات آنلاین و الكترونیك در محیط سایبر بهتر از تبلیغ در سطح شهرو ‌‌روی بدنه اتوبوس ‌است. تعاملی بودن بعنوان ویژگی اصلی رسانه‌های آنلاین است كه اكثردانشمندان وصاحب‌نظران ارتباطات از آن به‌عنوان بهترین ویژگی محیط سایبر یاد می‌كنند. تعاملی بودن به بازخورد و Feed back مخاطب اشاره می‌كند به این ترتیب كه مخاطب تبلیغ را دنبال و نسبت به آن واكنش نشان می‌دهد. این نوع تبلیغ از طریق تكنولوژی‌های گوناگون نظیر ارسال Email،  انتشار پیام و حضور در         chat room و شبكه‌های اجتماعی انجام می‌شود.این امكانات در فضای سایبر به كاربر اجازه  می‌دهد با منتشر كننده  پیام  تبلیغاتی ارتباط  برقرار كند  و كاربر در خدمات آنلاین مستقیماً به سراغ كالای مورد نظررفته و خرید لازم را انجام دهد . مثلا یك فروشگاه كتاب می‌تواند تبلیغات خود را درفضای سایبر قرار دهد و در نهایت، كاربر با چند كلیك، ثبت نام و پرداخت هزینه، كالای خود راخریداری كند.این امرهمان قابلیت تعاملی و  interactive بودن است. سرعت خرید و بازخورد از سوی مخاطب بسیار بالا می‌رود. خیلی از ناشران تبلیغاتی ، تبلیغات را در فضای سایبر به  نمایش می‌گذارند ولی قابلیت  دنبال كردن آن تبلیغ برای مخاطب امكان پذیر نیست. این تبلیغ، تبلیغ در محیط سایبر با دیدگاه سنتی است. مقتضیات تبلیغ در دنیای سنتی،اكنون در محیط سایبر قابل رؤیت است.اگر تبلیغات درمحیط سایبر هدفمند باشد و ویژگی‌های تعاملی بودن، دنبال كردن، واكنش نشان دادن رعایت شود، یقیناً یكی از مؤثرترین نوع تبلیغات خواهد بود. در محیط عمومی امكان دسترسی به صاحب تبلیغ برای مخاطب فراهم نیست، مگر آنكه گوشه ‌ای از آن تبلیغ شماره پیامك و سایت مورد نظر ذكر شده باشد و مخاطب بتواند در خرید، قرعه كشی آن كالا پیگیری و مشاركت داشته باشد.

4-تبلیغات آنلاین

در این مقاله به بررسی موضوع تبلیغات آنلاین در جهان مجازی می‌پردازیم تا شما بدانید در پس پرده  تبلیغات سایت‌ها که  شاید سرعت کار در اینترنت و باز شدن صفحات را از شما می‌گیرد و خیلی از این موضوع شکایت دارید، چه می‌گذرد. روزگاری است رایانه همه  زندگی بشر قرن ۲۰ را به خود اختصاص داده است و شاید اقرار نباشد که بگوییم همه چیز از یک وسیله بی‌جان به نام رایانه شروع می‌شود. خیلی از ما روز خود را با رایانه آغاز می‌کنیم این امر یا  به دلیل نوع کارمان است که وابسته به این موجود بی‌جان اما احساساتی و دوست داشتنی است یا به واسطه نیازهایی که فقط آن‌ها را می‌توان با رایانه پاسخ‌داد. اما موضوعی که  بعد از خرید اینترنتی و دنیای  تجارت الکترونیک ( بازاریابی اینترنتی ) شکل کامل تر واقتصادی به خود گرفت تبلیغات آنلاین است. شاید کسی باور نمی‌کرد که این جعبه‌های کوچک تبلیغاتی آن قدربرای خود جایگاه  توام با پول ایجاد کند که برسرآن دعوا شود و شرکت‌های بزرگ از جمله گوگل و مایکروسافت که شاید سرمایه شان با ۲۰ کشور دنیا برابری کند ، حاضر شوند ۳ برابرقیمت واقعی آن پول هزینه کنند تا صاحب سایت‌ها و جعبه‌های بیشتر تبلیغاتی در دنیای مجازی باشند. این اشتیاق زیاد در بازاریابی بیانگر اهمیت این تبلیغات آنلاین در جهان مجازی است.

راه های مناسب برای بازاریابی

5-نیازهای مشتری

1ـ کیفیت پایه : نيازهاي‌ پايه‌ كه‌ اغلب‌ مشتري‌ آنها رااظهار نمي‌كند و توقع‌ دارد كه‌ آنها حتماً وجود داشته‌ باشند و تأثيري‌ درايجادرضايت‌ نداشته‌ ، ولي‌ نبودن‌ آنها نارضايتي‌ شديدي‌ ايجاد مي‌نمايد . بودن‌ واكسن‌در يك‌ مركز بهداشتي‌درماني‌ يك‌ نياز پايه‌ است‌ .

2 ـ عملکرد : نيازهايي‌ كه‌مشتري‌ آنها را اظهار ميكند و تأمين‌ آنها نسبت‌ مستقيم‌ با درجه‌ رضايت‌ مشتري‌خواهد داشت‌.معطل‌ نبودن‌ در زمان‌ ارائه‌ خدمت‌ نيازي‌ است‌ كه‌ مشتري‌ معمولاًاظهار مي‌دارد.
3 ـ هیجان مشتری :  نيازهاي‌ خوشحال‌ كننده‌ كه‌ مشتري‌ انتظارآنرا نداشته‌ ، ولي‌ در صورت‌ شناسايي‌ آنها و دادن‌ پاسخ‌ مناسب‌براي‌ آنها رضايت‌شديدي‌ در مشتري‌ ايجاد مي‌گردد. همراهي‌ نمودن‌ مشتري‌ به‌ اتاق‌ مربوطه‌ ازنيازهاي‌ خوشحال‌كننده‌ محسوب‌ مي‌گردد.

كانو معتقد است‌ كه‌ نيازهاي‌ خوشحال‌ كننده‌ توسط‌مشتري‌ اظهار نمي‌ شود و براي‌ توليد كننده‌ شتاخته‌ شده‌ نيست ‌و گوش‌ دادن‌ به‌صداي‌ مشتري‌ باعث‌ شناختن‌ آنها ميگردد .
براي‌ تعيين‌ نيازها و خواسته‌هاي‌مشتري‌ بايد كارهاي‌زير را به‌ ترتيب‌ انجام‌ داد :
1 ـ انواع‌ مشتري‌ وخصوصيات‌ آنها را تعيين‌ نماييد .
شناسايي‌ مشتري‌ نبايد محدود به‌ افراداستفاده‌ كننده‌ از خدمات‌ واحد ارائه‌ دهنده‌ خدمت‌ باشد ، بلكه‌ بايستي‌تمام‌مشتريها اعم‌ از مشتريهاي‌ استفاده‌ كننده‌ از خدمات‌ و مشتريهايي‌ كه‌ از خدمات‌استفاده‌ نمي‌ كنند ، شناخته‌گردند .
2 ـ برنامه‌ جمع‌آوري‌ داده‌ از مشتريها راتهيه‌ نماييد .
3 ـ حرفها ، خواسته‌ها و نيازهاي‌ مشتريها را جمع‌آوري‌ نماييد .
4 ـ حرفهاي‌ مشتري‌ را به‌ نيازمنديها برگردانيد . جملات‌ مبهم‌ و گنگ‌ مشتري‌را به‌ جملاتي‌ روشن‌ تبديل‌ نماييد .
5 ـ مهمترين‌ نيازهاي‌ مشتري‌ را تعيين‌نماييد ( اولويت‌ بندي‌ )
6 ـ ارتباط‌ بين‌ نيازهاي‌ مهم‌ را روشن‌ نماييد.

7ـ نيازهاي‌ مشتري‌ را بصورت‌ عملياتي‌ تعريف‌ نماييد .
8 ـ مشخصه‌هاي‌كيفي‌ نيازها را تعيين‌ نماييد .
9 ـ فرايند پاسخگو را طراحي‌ نماييد .
10 ـسنجش‌ متناسب‌ با نياز مشتري‌ را تعيين‌ نماييد .
11 ـ براي‌ اجرا برنامه‌ ريزي‌نماييد .
داده‌هاي‌ مشتريها را مي‌ توان‌ با مصاحبه‌ هاي‌ پايان‌ كار ، مشاهده‌در محل‌ واقعي‌ عمليات‌ ، بحث‌ گروهي‌ متمركز ونظرسنجي‌ انجام‌ داد .. در برخورد بامشتريها براي‌ جمع‌آوري‌ داده‌ اگر حرفهاي‌ او از نظر ما نادرست‌ باشد نبايد سعي‌در اثبات‌ نادرستي‌ سخن‌ او نمود بلكه‌ بايد ضمن‌ تشكر از بيان‌ نظراتش‌ باسئوالات‌ مختلف‌ سعي‌ نمود به‌منظور او پي‌ برد .هدف‌ از ملاقات‌ با مشتري‌ تعيين‌آماري‌ نياز نبوده‌ ، بلكه‌ درك‌ خواسته‌ هاي‌ مشتري‌ مي‌باشد.نتايج تحقيقاتدانشگاه MIT نشان‌ داده‌ است‌ كه‌ پس‌ از 20 ملاقات‌ نتايج‌ شروع‌ به‌ كاهش مي‌يابد و مصاحبه‌ با 10 نفر 70درصد داده‌هاي‌ باارزش‌ را بدست‌ مي‌دهد.

6-غلط املایی در تبلیغات

در تبلیغات مخصوصا بیلبورد باید این نکته را درنظر بگیریم که ذهن انسان ناخودآگاه به موارد غیر طبیعی توجه می کند و به خاطر همین موضوع می باشد که ما شاهد این هستیم بازاریابان موفق از این شگرد استفاده می کنند و با غلط املایی در پیامهای تبلیغاتی خود نظر مخاطب را جذب خود می کنند.

همچنین مشاهده کنید

طراحی سایت

آموزش کریو کنترل2(غیر فعالسازی کاربران)

در این مقاله در طراحی سایت آسیا آی تی به بررسی آموزش کریو میپردازیم این ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>