دروپال چیست

دروپال

سیستم مدیریت محتوایی اپن سورس به زبان پی‌اچ‌پی است که برای توسعه برنامه‌های کاربردی مبتنی بر وب و طراحی سایت  و ایجاد بلاگ است که تحت مجوز جی‌پی‌ال منتشر شده‌است. از این برنامه برای مدیریت محتوای بیش از ۱ درصد از صفحات وب استفاده شده است. از این سیستم مدیریت محتوا از وبلاگ‌های شخصی تا سایت شرکت‌های تجاری، سیاسی و حتی دولت‌ها نیز استفاده شده است. وبگاه کاخ سفید و [data.gov.uk data.gov.uk] نیز از دروپال استفاده می‌کنند.

دروپال یکی از ده ها سیستم مدیریت محتوا(CMS)ی متن بازی هست که برای انتشار و مدیریت محتوا در وب مورد استفاده قرار میگیرد. سیستم های مدیریت محتوای زیادی مانند وردپرس، جوملا، دات نت نیوک، تایپو3 و … وجود دارند که برای استفاده برخی از آنها نیاز به پروانه بهره برداری دارید.

دروپال را می‌توان در سیستم‌عامل‌های مختلف نصب نمود. پیش نیازهای نصب این برنامه یک کارگزار وب مانند آپاچی و یک پایگاه داده مانند MySQL می‌باشند. همچنین می‌بایست که پی‌اچ‌پی ۴.۴.۰ یا نسخه‌ی جدید تر نصب باشد. البته در نسخه‌ی ۷ دروپال نسخه‌ی پی‌اچ‌پی ۵.۲ یا بالاتر مورد نیاز است.

نسخه استاندارد دروپال که هسته دروپال شناخته می‌شود، ویژگی‌های پایه معمول یک سیستم مدیریت محتوا را داراست. این‌ها شامل ثبت نام کاربری و تعمیر، مدیریت منو، خوراک آراس‌اس، رده‌بندی، شخصی‌سازی ساختار برگه و مدیریت سیستم می‌شود. هسته دروپال می‌تواند برای یک وبسایت ساده، وبلاگ تکی و گروهی، فروم اینترنتی یا انجمنی اینترنتی که محتوای آن توسط کاربران ایجاد شود به کار رود.

دروپال

 

دروپال محتواهای منتشر یافته در دیتابیس خود را با نام گره (Node) ذخیره و نگهداری می کند و به شما اجازه استفاده از آنها را به هرشکل و در هرجایی از وبسایت که لازم دارید را می دهد. گره ها میتوانند به صورت یک تک صفحه (همانند برگه درباره ما) یا لیستی از محتوا ها (همانند جدیدترین اخبار، پست های وبلاگ و…) مورد استفاده قرار گیرد.

با اعتماد به دروپال و انتشار محتوا توسط آن، به راحتی می توان بر روی محتوایی که توسط بازدیدکنندگان مشاهده می شود و چگونگی تعامل آنها با وب سایت شما را تحت کنترل داشت.

با دروپال شما تقریباً 80% از نیاز خود را بدون دانش درباره کد و برنامه نویسی به انجام می رسانید. در صورتیکه مبتدی هستید با مراجعه به بخش قالب های دروپال نیازی به دست بردن در کدها ندارید. علت عمده این ادعا البته به توسعه هزاران ماژولی بر میگردد که در بخش ماژول های دروپال توسط مشارکت کنندگان پروژه دروپال توسعه یافته است. این ماژول ها امکانات بیشماری را فقط با دانلود و فعال کردن آن در سایت و پیکربندی آن در اختیارتان قرار خواهند داد.

جامعه دروپال چیست؟

دروپال جامعه ای قوی و مهربانی دارد! به این معنی که ما به افرادی که تمایل به یادگیری دورپال دارند اهمیت میدهیم. راه های زیادی برای کمک به دروپالرها هست، حداقلِ آنها تالارهای گفتگو و صف موضوعات در Drupal.org است. اگر شما چت را ترجیح میدهید می توانید به کانال های IRC دروپال مراجعه کنید، یا در گروه های دروپال به بحث و تبادل نظر بپردازید، بعد ازاینکه شما عضو جامعه دروپال می شوید احتمالاً مایل به کمک و راهنمایی به مبتدیان خواهید شد، به خاطر اینکه به شما هم کمک های زیادی در ابتدای شروع به کار شده بود.

همچنین مشاهده کنید

hj

اهمیت طراحی سایت برا شغل شما

یک وب سایت واسطه ای است بین بیننده و شما که می تواند انتقال اطلاعات ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>