بازاریابی الکترونیک عبارتست از استفاده تمامی مسیر های الکترونیکی ارتباط با مشتریان به منظور نشر پیامهای بازاریابی .در همین رابطه، بازار یابی اینترنتی اصطلاحی است که عموماً بدین معنی است.دستیابی به اهداف شرکت از طریق فراتر رفتن از نیازهای مشتریان به نحوی بهتر از رقبا با استفاده از فناوری های دیجیتالی اینترنتی.
بازار یابی اینترنتی عبارتست از فرایند ایجاد و حفظ روابط مفید متقابل با مشتریان از طریق فعالیتهای اینترنتی به منظور تسهیل تبادل ایدهها کالاها و خدمات به نحوی که اهداف هر دو طرف را محقق سازد.
این نوع بازاریابی شامل بخشهای زیر است: فرایند، ایجاد و حفظ روابط مفید متقابل با مشتریان، استفاده از اینترنت درانجام فعالیتهای بازاریابی، مبادله، تحقق اهداف طرفین.همچنین بازار یابی آنلاین به شرکتهای عضو شبکههای لجستیک بازاریابی که حاوی جریانی از اطلاعات کالاها خدمات تجارب و پرداختها و اعتبارات میباشند اشاره دارد