Css

CSS مخفف عبارت Cascaded Style Sheet است که معنی کلمه به کلمه آن می شود شیوه نامه آبشاری!!!

فرض کنید برای یک مشتری سایتی طراحی نموده اید که دارای ۵۰ صفحه وب است، در دقایق آخر راه اندازی وب سایت، مشتری (یا حتی خود شما !) به این نتیجه می رسید که اندازه قلم به کار رفته برای مطالب سایت خیلی کوچک است و اگر بزرگتر باشد بهتر است! دست به کار می شوید و همه تگهای <font> از تمامی ۵۰ صفحه را ویرایش نموده و اندازه قلم را بزرگتر می کنید! تازه شانس آورده اید که سایت را هنوزupload  نکرده بودید وگرنه مجبور بودید تمام ۵۰ صفحه را پس از اصلاح اندازه قلم دوباره upload هم بکنید!

css_cascading_style_sheet

             در صورتی که با CSS آشنائی داشتید و از ابتدا در طراحی سایت از آن به شیوه درست استفاده می کردید برای اصلاح اندازه قلم در تمام آن ۵۰ صفحه فقط کافی بود یک خط را آن هم فقط در یک فایل اصلاح نموده و فقط همان یک فایل را upload نمائید. این یکی از مهمترین دلایل کاربرد CSS در طراحی صفحات وب است. CSS  نگهداری صفحات وب را ساده تر می نماید.

            CSS  یک دستاورد جانبی نیز دارد که سبب بهبود سرعت دریافت صفحات توسط بازدیدکنندگان وب سایت   می شود. چگونه؟ در حالت معمول مرورگر تمام محتوی فایل هر صفحه وب را که بازدیدکننده می خواهد ببیند دانلود     می نماید. درحالتی که از CSS البته به روش صحیح استفاده شده باشد، فایل شیوه نامه یا Style Sheet  فقط یک بار و برای اولین صفحه مورد بازدید بر روی کامپیوتر بازدیدکننده دانلود می شود و از آن پس بازدیدکننده هر صفحه ای از آن وب سایت را درخواست کند، در صورتی که آن صفحه نیز از همان شیوه نامه استفاده کرده باشد، دیگر نیازی به دانلود دوباره شیوه نامه نخواهد بود و فقط کافیست محتوی اصلی صفحات دانلود شود. همچنین صفحات پایداری و هماهنگی ظاهری بیشتری می یابند زیرا همگی از شیوه نامه یکسانی بهره می برند.

css-border-radius

             با توجه به مزایای چشمگیری که برخی از آنها را در بالا یادآور شدیم، آموزش و به کارگیری CSS بسیار لازم است. امروزه وب سایتی که در طراحی آن از CSS استفاده نشده باشد به هیچ وجه قابل قبول نیست و طراح آن فردی بسیار مبتدی شناخته می شود.

همچنین مشاهده کنید

طراحی سایت

نحوه ساخت رمز عبور تصویری در ویندوز 8

یکی از قابلیت‌های جدید و بسیار جالبی که شرکت «مایکروسافت» در «ویندوز 8» رونمایی کرده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>