خانه / آموزش / آموزش ساخت شناسه نیک

آموزش ساخت شناسه نیک

شناسه نیک

برای ثبت دامین عمومی و تحویل به صورت آنی در هنگام ثبت نام اطلاعات خود را به صورت فینگلیش (استفاده از کاراکتر انگلیسی) وارد نمایید.
ثبت دامنه های ملی نیازمند ثبت نام در سایت nic می باشد که پس از سفارش در سایت آسیا آی تی راهنمایی های لازم در تیکتی با عنوان “ثبت دامنه ی آی آر شما” برایتان ارسال خوهد شد.
دامنه ی عمومی به دامين با پسوند com – org – net – info و … و دامنه های ملی به دامنه های با پسوند ir اطلاق می گردد.

هم اکنون امکان ثبت دامنه به صورت های 1ساله، 2ساله، 3ساله، 4ساله، 5ساله و 10ساله در سایت آسیا آی تی فراهم است که در مورد دامنه های ملی IR امکان ثبت دامنه به صورت یک و پنج ساله وجود دارد.

برای ثبت دامنه با هر یک از پسوندهای زیر می توانید بر روی دکمه ی سفارش آن پسوند کلیک کرده و در مرحله ی بعد نام درخواستی خود را به منظور اطمینان از آزاد بودن جستجو نمایید. توجه داشته باشید که اگر تمایل به ثبت بیش از یک پسوند دامنه دارید در همان مرحله ی برسی آزاد بودن دامنه پسوندهای دیگری نیز به شما پیشنهاد شود که انتخاب همه ی آنها الزامی نیست و این امکان را دارید که در صورت تمایل یک یا چند پسوند را همزمان ثبت کنید.

دامنه در حقیقت نام وب سایت شما می باشد که از دو قسمت نام و پسوند تشکیل شده است. پسوندهای بین الملی رایج عبارتند از .com ، .net و .org که دارای مصارف عمومی می باشند و هر یک به ترتیب معرف سایتهای تجاری (Commercial) ، شبکه (Network) و سازمانی یا غیر انتفاعی (Organization) می باشند. در ثبت این دامنه ها هیچ محدودیتی وجود ندارد ولی نامها با اولویت درخواست ثبت می شوند و برای مدت یک سال با توجه به حق الثبت پرداختی معتبر و قابل تمدید و انتقال می باشند.

چگونگی ایجاد حساب کاربری در نیک(NIC)

کلیه دامنه ها با پسوند ir. باید در پرتال مرکز نیک (پژوهشگاه دانش های بنیادی) ثبت شوند و باید مشتری در این سامانه ثبت نام نماید.

مراحل ایجاد شناسه کاربری (NIC Handle)

1) به آدرس http://www.nic.ir وارد شوید.

۲) بر روی گزینه “ساخت شناسه کاربری جدید” کلیک کنید.

۳) فرم موجود را با وارد کردن اطلاعات دقیق خود تکمیل نمایید. (حقیقی یا حقوقی بودن را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید)
“راهنمایی”

دامنه های co.ir – org.ir – net.ir ویژه شرکت، مؤسسه یا نهاد غیردولتی می باشد.

دامنه های gov.ir – co.ir مخصوص وزارتخانه، سازمان یا شرکت دولتی می باشد.

ثبت دامنه های ir. برای همگان (حقیقی و حقوقی) آزاد است.

“توجه”جهت ثبت دامنه های مخصوص دانشگاه ها، ادارات و شرکت ها باید حتماً با شناسه مربوطه عضو شد و مدارک درخواستی را برای سازمان نیک ارسال نمود.

۴) در انتهای فرم قسمت رابط های مجاز را بر روی ( آزاد ) قرار دهید . در غیر این صورت ما دسترسی کافی برای پرداخت دامنه شما را نخواهیم داشت. ( بسیار مهم )

۵) پس از تکمیل و ثبت این مرحله شما شناسه کاربری خود را بطور کامل ایجاد نموده اید و مشخصات ورود به ایمیل شما ارسال شده است, تنها کافیست به ایمیل های ارسالی از جانب NIC.IR توجه نمایید و به درخواست های آنها (در صورت وجود) عمل نمایید.

همچنین مشاهده کنید

طراحی سایت

نحوه ساخت رمز عبور تصویری در ویندوز 8

یکی از قابلیت‌های جدید و بسیار جالبی که شرکت «مایکروسافت» در «ویندوز 8» رونمایی کرده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>