اینستاگرم یا اینستاگرام شبکه اجتماعی است برای اشتراک گذاری عکس و ویدئو که این امکان را به کاربران خود میدهد که عکسها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه های اجنماعی نظیر فیسبوک، توئیتر، تامبلر و فلیکر به اشتراک بگذارند.
برای ورود به سایت اینستاگرام کلیک کنید
یک ویژگی متمایز اینستاگرام محدود کردن عکسها به فرم مربع شبیه به عکس دوربینهای اینستماتیک کداک یا پولاروید (برخلاف نسبت تصویر ۳:۴ که عموماً برای دوربین عکاسی موبایلها استفاده میشود) است. کاربران همچنین میتوانند از فیلترهای دیجیتال برای عکسهایشان استفاده کنند. حداکثر زمان برای ویدئوهای اینستاگرام ۱۵ ثانیه می باشد.
اینستاگرام بوسیله کوین سیستروم و مایک کریگر خلق و در اکتبر ۲۰۱۰ راه اندازی شد. سرویس به سرعت محبوبیت کسب کرد و به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر تا آوریل ۲۰۱۲ و ۳۰۰ میلیون کاربر تا دسامبر ۲۰۱۴ رسیداینستاگرام از طریق اپ استور اپل، گوگل پلی و فروشگاه ویندوز فون قابل دسترسی است. پشتیبانی این اپلکیشن برای آیفون، آی پد، آی پاد تاچ و گوشیهای آندروید برقرار می باشد. همچنین اپلیکیشن شخص ثالث اینستاگرام برای بلک بری ۱۰ و گوشیهای سیمبین نوکیا در دسترس است.
در حال حاضر بیشتر کاربران ترجیح می دهند برای اشتراک تصاویر و بعضی اوقات ویدئوهای کوتاه خودشان به جای شبکه های اجتماعی دیگری مانند فیس بوک از اینستاگرام استفاده کنند؛ چرا که مخاطبان بیشتری تصاویرشان را می بینند و همچنین افکت های جذاب آن کار را برای کاربران آسان کرده است. در این مطلب از سیر تا پیاز اینستاگرام را برای کاربران تازه وارد به شما آموزش خواهیم داد
فیس بوک در آوریل ۲۰۱۲، اینستاگرم را به مبلغ یک میلیارد دلار (بصورت نقد و سهام) خریداری کرد. در سال ۲۰۱۳ اینستاگرام ۲۳٪ رشد کرد در حالیکه فیس بوک بعنوان کمپانی مادر تنها ۳٪ رشد را تجربه کرد. گفته میشود اگر اینستاگرام همین رشد را حفظ کند، از فیسبوک بزرگتر خواهد شد. کوین سیستروم، از بنیانگذاران اینستاگرام و مدیر عامل شرکت فست میگوید: این بزرگترین موجودیت در جهان خواهد بود