برترین استراتژی های جهت بهبود ترافیک و کاربران وبسایت
شما دارای یک کسب کار کوچک و یا نیمه حرفه ای هستید ، دستیابی به رتبه بالا در الکسا و یا page rank در گوگل می تواند به امری طاقت فرسا بدل شود. حتی اگر شما با استفاده از برخی تاکتیک های هوشمندانه طراحی سایت و بهینه سازی سایت (( سئو )) بتوانید با برخی از کلمات کلیدی هدفمند در صفحه اول سرچ گوگل بیائید، تنها یک تغییر در الگوریتم های گوگل می تواند تمام تلاش شما را نقش بر آب کند و شما را به سیاه چاله های فضای مجازی بفرستد!
در حالی که بهبود رتبه وب سایت در نتایج سرچ گوگل همیشه خوب است، اما باید بدانید افزایش ترافیک سایت از روش های دیگر نیز می تواند به همان اندازه مهم باشد. بنابراین باید به استراتژی های کاربردی برای افزایش ترافیک وبسایت توجه ویژه ای داشت. این موضوع برای کسب و کارهای کوچک اهمیت بسیار خاصی دارد.
1. گذاشتن مطالب مفید در وبسایت.
جهت تاثیر گذاری بر روی موتور جستجوی گوگل می توانید، مطالب مفید و غنی از کلمات کلیدی را در وب سایت خود قرار دهید. این گونه متن ها می توانند در سطح جهانی مطرح شوند. از این رو، این کار به کسب و کار شما کمک قابل توجهی خواهد کرد. پس به آنالیز و افزایش چگالی کلمات کلیدی بپردازید. به علاوه، محتوای سایت شما می تواند در فهرست نرم افزارهای جمع آوری محتوا قرار گیرد. لذا محتوای وب سایت شما در معرض دید افراد بیشتری قرار خواهد گرفت و مخاطبینی که هدف شما را تشکیل می دهند نیز به آن دسترسی خواهند یافت. اما پیش از همه این کارها، لازم است محتوای تولید شده بسیار با کیفیت و مرتبط با کسب و کار شما باشد، به خوبی نگارش شده باشد و همچنین آموزنده و مفید باشد.
2. حضور فعال در شبکه های اجتماعی.
در طول دهه گذشته، مشاهده کردیم که در قسمت ثبت نظرات و یا انجمن های آنلاین، کسب و کارهای مختلف در میان انبوهی از مکالمات غیرمرتبط، به درج لینک وب سایت خود پرداخته اند(( بک لینک گرفتن )). اگرچه این قبیل رفتارها نظم موجود را بر هم می زند، اما استفاده از کامنت ها برای قرار دادن لینک وب سایت اگر به خوبی انجام شود، می تواند موثر و هوشمندانه باشد.
پُست ها را به خوبی مطالعه کرده و از ارتباط موضوع آن با کسب و کار خود اطمینان حاصل کنید، با نام واقعی خود وارد وب سایت شوید و سپس به درج نظر خود بپردازید. اگر کامنت شما به قدر کافی جذاب باشد، توجه افراد به آن جلب خواهد شد. بنابراین لازم است از روش های بازاریابی شبکه های اجتماعی برای کسب مهارت در این زمینه استفاده کنید.
یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی داخلی، نوشتن پُست در بخش بلاگ در وب سایت های مرتبط است. اگر شما در زمینه کاری خود تخصص کافی دارید و می توانید تخصص خود را تبدیل به محتوائی سرگرم کننده کنید، آنگاه می توانید بلاگ های سایت های محبوب و مرتبط به کسب و کارتان را به طور فعالانه دنبال کنید و به عنوان مهمان به درج پُست بپردازید.
پست مهمان : یک وبلاگ نویس میهمان به عنوان یک متخصص در زمینه کاری خود، می بایست به خوبی به معرفی خود و کسب و کارش بپردازد. این بدان معناست که مشتریان در هنگام جستجوی محصولات و یا خدمات شما به یاد شما بیفتند و به دنبال آدرس وب سایت شما باشند.
3. کسب مهارت های لازم برای تولید ویدیو های آموزشی.
هرچند نسل های قبلی زیاد به این مبحث علاقمند نبودند، اما باید گفت این روزها بازاریابی ویدئوئی به طور کامل وب را تحت تاثیر خود قرار داده است. تجهیز کردن یوتیوب و آپارات برای برگرداندن ترافیک به وب سایت شما، درست به اندازه شبکه های اجتماعی موثر است. یکی از انواع ویدئو هائی که همواره محبوب می باشد، ویدئو های آموزشی است. یک موضوع مرتبط با حرفه خود بیابید و شروع به تصویر برداری از آن کنید. کافی است یک ویدئوی آموزشی کوتاه و واضح بسازید که افراد در حال صحبت کردن در آن باشند. آن را در یوتیوب قرار داده و لینک وب سایت خود را در آن درج کنید تا باعث شود مشاهده کنندگان ویدئو به بازدید وبسایت شما نیز اقدام کنند. در حقیقت، تهیه این گونه محتواهای ویدئوئی زمان بیشتری نسبت به محتوای متنی به خود اختصاص می دهند و ترافیک بیشتری را نیز وارد وب سایت شما می کنند.
اگر راهکارهای هوشمندانه سئو و بهینه سازی وب سایت را برای ارتقاءِ رتبه وب سایت خود در گوگل مورد استفاده قرار می دهید و آن را تاکتیکی دقیق می دانید، این نکته را در نظر بگیرید که نباید تمامی تلاش های شما در زمینه بازاریابی اینترنی به سئو ختم شود. بنابراین بهتر است از استراتژی های جایگزین دیگر نیز استفاده کنید و ترافیک بیشتری را به وب سایت خود وارد کنید.
من نمیتونم تو ویکی ثبت نام کنم.میشه راهنماییم کنید؟