خانه / تجارت الکترونیک / بازاریابی الکترونیک / روش های نوین جهت کسب درآمد هدفمند در شبکه اجتماعی فیسبوک

روش های نوین جهت کسب درآمد هدفمند در شبکه اجتماعی فیسبوک

در این بخش از بلاگ آسیا آی تی به روشهای نوین درآمد زایی هدفمند در شبکه اجتماعی فیسبوک می پردازیم

اگر بدنبال این هستید که در پیج فیسبوک خود چه چیزی به اشتراک بگذارید  که بدرد بخورد بدانید که تنها نیستید. بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای کوچک به این مقوله فکر می‌کنند و خیلی از آنها هم در انتها به نتیجه خوبی نمی‌رسند و نتیجه این می‌شود که یک نوع پست را بارها و بارها در پیج خود منتشر می‌کنند که قطعا جواب هم نخواهند گرفت. اما این ۱۷ ایده که در ادامه با شما به اشتراک گذاشته می‌شود به صاحبان کسب‌وکارهای کوچک کمک می‌کند که پست‌هایی در پیج خود منتشر کنند که حتما نتایج خوبی به دنبال خواهند داشت و علاوه بر افزایش تعداد لایک‌ها، شیرها و کامنت‌ها، تعداد کلیک‌های ارجاعی به وب‌سایت شما را هم افزایش می‌دهد.

۱- مشکل کار خود را بپرسید و از مخاطبان خود جواب بخواهید این نوع پست‌ها از جهات زیادی مفید و کارآمد هستند. مخاطبان شما دوست دارند که به سوالات جواب دهند و مشکلات را حل کنند. ضمنا اگر شما سوالی بپرسید که گره از مشکلات آنها هم باز کند که چه بهتر. برخی از ایده‌های پرسشی می‌توانند شامل موارد زیر شوند: چه کار می‌کردید اگر…. یکی از مخاطبان ما سوالی دارد، می‌توانید به او جواب بدهید؟ من می‌خواهم یک تصمیم بگیرم و به نظر شما احتیاج دارم. به عنوان مثال : شما به کسی که در مورد طراحی سایت مشکل دارد چه پیشنهادی می‌دهید؟

۲-  مسابقه یا کانتست برگزار کنید همه از مسابقه و جایزه خوششان می‌آید. شما هم می‌توانید یک مسابقه در پیج خود برگزار کنید و از مخاطبان خود بخواهید کار خاصی را انجام دهند تا در مسابقه شرکت کنند و در نهایت یک برنده انتخاب کنید و به او جایزه بدهید. اپ‌های مختلفی برای این کار طراحی شده مثل Heyo یا TabSite ولی شما می‌توانید به صورت مستقیم و بدون این اپ‌ها هم در پیج خود یک مسابقه راه بیاندازید.

۳- یک نظرسنجی راه بیاندازید نظرسنجی‌ها نه تنها برای افزایش بحث‌ها و کامنت‌ها بلکه برای دریافت نظرات سازنده از مخاطبان‌تان هم بسیار مفید است. این لینک مستقیما شما را به اپ نظرسنجی در فیسبوک هدایت می‌کند. چند ایده برای پست‌های نظرسنجی: بزرگ‌ترین نقطه ضعف برند ما از نظر شما چیست؟ از ما انتظار چه نوع محصولاتی را دارید؟ بهترین استراتژی شما در مورد طراحی سایت چیست؟

۴- نتایج نظرسنجی‌ها را به اشتراک بگذارید اگر نظرسنجی شما اطلاعاتی را جمع‌آوری کرد که به نظرتان برای مخاطبان‌تان به درد بخور بود، این اطلاعات را در یک پست جداگانه در پیج خود به اشتراک بگذارید. یک استراتژی جالب که برخی از برندها در این مورد به کار می‌گیرند این است که نتایج نظرسنجی را در قالب یک فایل پی دی اف قابل دانلود به مخاطبان خود ارائه می‌کنند (البته قطعا در مقابل دریافت آدرس ایمیل از آنها).

۵- عکس‌های الهام بخش منتشر کنید اگر پیج وبلاگ من را در فیسبوک دنبال می‌کنید این را می‌دانید که من تقریبا هر روز از این روش استفاده می‌کنم. من دوست دارم طرفداران خودم را با عکس‌های الهام بخش و انرژی بخش سر حال بیاورم و این کار هم به افزایش لایک‌های پیجم کمک زیادی کرده.

Facebook Post EX ۶- جای خالی را پر کنید مطمئن نیستم که در مورد پست‌های “جای خالی را پر کنید” چه چیز خاصی وجود دارد ولی این را می‌دانم که مردم عاشق این پست‌ها هستند. شما می‌توانید هر سوالی را به صورت یک جمله با جای خالی منتشر کنید و مطمئن باشید که تعامل پست شما نسبت به یک پست پرسشی بسیار بیشتر خواهد بود. یک بار خودتان امتحان کنید.

روش های نوین جهت کسب درآمد هدفمند در شبکه اجتماعی فیسبوک

۷- از پیشنهاد فالو برای روز جمعه استفاده کنید روزهای جمعه در پیج خود به مخاطبان‌تان این اجازه را بدهید که لینک وب‌سایت یا پیج خودشان را در پیج شما به اشتراک بگذارند. این کار باعث می‌شود که آنها بتوانند از پیج شما کمک بگیرند تا محبوبیت پیج و وب‌سایت خود را افزایش دهند. قطعا آنها این لطف شما را فراموش نمی‌کنند و با معرفی پیج شما به دوستان خودشان باعث می‌شوند که پیج شما هم تبلیغ شود.

۸- پست‌های مناسبتی ارسال کنید یک پست، عکس یا جمله تاثیرگذار در مورد یک رویداد در روز مناسبش در پیج خود منتشر کنید. تا حد امکان سعی کنید این نوع پست‌ها را شخصی و دوستانه بنویسید. این کار به دنبال کنندگان شما این را یادآوری می‌کند که پشت اسم برند شما یک انسان فعالیت می‌کند نه یک آدم آهنی بی احساس.

۹- بریده‌هایی از پست‌های قبلی خود را به اشتراک بگذاید خیلی از کسب‌وکارها و وب‌سایت‌ها هستند که بدون هیچ گونه توضیحی به محتوای وب‌سایت خود لینک می‌دهند. وقتی لینکی را به اشتراک می‌گذارید کمی در مورد محتوای موجود در آن لینک توضیح بدهید تا بقیه هم بدانند وقتی روی آن لینک کلیک کنند چه چیزی در انتظارشان هست.

۱۰- به طرفداران خود امتیاز بدهید برای محصولات و خدمات‌تان به طرفداران فیسبوکی خود تخفیف بدهید، فقط به این خاطر که در فیسبوک طرفدار شما هستند. اگر امکان داشت این تخفیف را با به اشتراک گذاری یک عکس به اطلاع آنها برسانید. این تخفیف‌ها سبب می‌شوند که توجه طرفداران خود را جلب کنید و بازنشرهای بیشتری به دست آورید.

۱۱- با پیج‌های مرتبط با موضوع پیج خودتان Cross-promote کنید با پیج‌هایی که با موضوع کاری پیج شما مرتبط هستند همکاری کنید و پیج‌ها و محتوای یکدیگر را Cross-promote کنید. این یعنی در پست‌ها یکدیگر را تگ کنید، به طرفداران‌تان پیشنهاد دهید پیج‌های همکار شما را لایک کنند یا محتوای یکدیگر را در پیج‌های خود بازنشر کنید.

۱۲- بین طرفداران رقابت ایجاد کنید یک چالش گروهی بین طرفداران خود به راه بیاندازید. معمولا انجام دادن کارها به صورت گروهی بسیار ساده‌تر از انجام دادن همان کارها به صورت فردی است. به چند مثال در این مورد توجه کنید: ۳۰ روز تا یک خانه مرتب‌تر (هر روز یک نکته برای مرتب کردن خانه به اشتراک بگذارید) ۷ روز تا بدنی ورزیده‌تر (هر روز یک ویدیو یا پست وبلاگی در مورد تمرینات ورزشی منتشر کنید) ۱۰۰۰ طرفدار فیسبوکی به دست آورید (چند نکته خوب برای افزایش تعداد طرفداران فیسبوکی به اشتراک بگذارید)

۱۳- به یک مقاله آموزشی لینک بدهید طرفداران فیسبوکی خود را در انجام برخی کارهای مرتبط قدم به قدم راهنمایی کنید. این نوع پست‌ها برای افزایش تعامل به خصوص از نوع کلیک و بازنشر فوق‌العاده هستند.

۱۴- یک نکته آموزشی حرفه‌ای منتشر کنید برای رفع مشکلات مرتبط با کار خودتان از یک متخصص یک نکته حرفه‌ای در پیج خود به اشتراک بگذارید. حتی می‌توانید خودتان آن فرد حرفه‌ای باشید. اگر فوت و فنی در کار خود بلد هستید آن را با طرفداران خود شریک شوید.

۱۵- یک پست شخصی بنویسید از اینکه هر از گاهی یک پست یا عکس شخصی و دوستانه با مخاطبان پیج خود به اشتراک بگذارید نترسید. با این کار شما بین برند خودتان و برندهای بزرگی که طرفداران شما آنها را هم دنبال می‌کنند یک تفاوت بزرگ ایجاد می‌کنید.

۱۶- بی نقص نباشید چه کسی گفته برای اینکه دیگران از ما خوششان بیاید باید بی نقص باشیم؟ خجالت نکشید و گاهی هم از مشکلات کاری خودتان در پیج‌تان بنویسید تا ثابت کنید که شما هم یک انسان هستید. این راه خوبی برای خودمانی و صمیمانه کردن برندتان است.

۱۷- یک عکس از کار، همکاران یا دفتر کار خود به اشتراک بگذارید به اشتراک گذاری عکس‌هایی از دفتر کار، همکاران یا حتی مشتریان‌تان (البته قطعا با اجازه خودشان) برند شما را خیلی دوست داشتنی‌تر می‌کند. اینکه طرفداران شما بدانند افراد عادی پشت نام برند شما در حال فعالیت هستند باعث می‌شود که راحت‌تر به شما اعتماد کنند. در این مقاله با ۱۷ پست فیسبوکی خوب برای کسب‌وکارهای کوچک آشنا شدید که امیدوارم با به کار گیری آنها به نتایج خیلی خوبی در فیسبوک برسید.

همچنین مشاهده کنید

k

راه های ماندگاری بازاریابی اینترنتی

اگر در کار خود نیاز به بازاریابی اینترنتی دارید 8 نکته زیر را انجام دهید! 1.   ...

یک نظر

  1. پینگ بک: آی تی سلام | وبلاگ آی تی | فناوری اطلاعات

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>