خانه / تجارت الکترونیک / بازاریابی الکترونیک / روش های بازاریابی حضوری

روش های بازاریابی حضوری

بازاریابی حضوری روشی دیگر در تبلیغات است که می تواند اثرات خود را بر جامعه هدف بگذارد.
این روش بسیار مؤثر است اما به شرط اینکه بازاریابان شما کار بلد و آموزش دیده باشند و نسبت به محصولات شما آگاهی کامل را داشته باشند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن با مشتریان و جامعه ی هدف شما ارتباط برقرار کنند.این روش را تبلیغات حضوری نیز می نامند.اگر خواهان ایجاد تحولی اقتصادی در کسب و کار خود هستید.

روش های موثر بازاریابی حضوری

بازاریابی حضوری یکی از بهترین روش ها در فروش محصول می باشد. زیرا در این روش طرف مقابل به راحتی میتواند با نفر ارتباط برقرار کند و سوالات خو را از بازاریاب مطرح کند و خواستار دقیق محصول خود شود. و از طرفی بازاریاب می تواند با خلقیات نفر آشنا شود و از وضعیت روحی نفر آگاه شود و زمان توضیح دادن محصول را بسنجد و همچنین فوکوس خود را بر محصول مد نظر مشتری بگذارد.
بهترین روشی که یک بازاریاب باید از آن استفاده کند ایجاد حس اعتماد در مخاطب است.باید طوری با مخاطب صحبت کنید که او بداند در کار خود بسیار وارد هستید و در هر لحظه در کنار او هستید و با راه های مختلف با او در تماس باشید و گفتگویتان طوری باشد که طرف مقابل بفهمد شما تنها به نفع خود کار نمی کنید.بلکه برای توسعه کار مشتری راه های مختلفی را پیش روی او میگذارید و بازدهی فروش او را ترقی می دهید.

تکنیک های بازاریابی حضوری

تکنیک های بازاریابی حضوری

تکنیک های بازاریابی حضوری تابع 9 عامل اساسی است که در این بخش از بلاگ با هم مرور می کنیم.

1-اثرگذاری اولیه

تصویر شما در همان 3دقیقه ابتدایی ورود شما در ذهن مشتری شکل می گیرد.و تجربه های خوب در ذهن مشتری تصویر خوب و تجربه های بد تصویری بدی را در ذهن مشتری بوجود می آورد.این ذهنیت شکل گرفته را به سختی می توان تغییر داد.پس بیشترین تلاش شما باید طوری باشد که در هنگام ورود،مشتری از شما تصویر خوبی در ذهن خود بوجود آورد.

2-قدرت دست دادن

1-به هنگام دست دادن،دست ها خشک باشد.

2-برای ابراز دوستی و تسلط از”چنگ همایشی” استفاده کنید.یعنی در فشار دادن اعتدال را رعایت کنید،چهره متبسم و آرامی داشته باشید،ارتباط چشمی برقرار کنید،کمی به جلو متمایل شوید و دستان او را مدت طولانی تری نگه دارید.

3-برای ابراز خشوع دستانتان رو به بالا و برای اولین دیدار یک مقدار کردنتان را کج کنید.

3-قدرت خنده

همیشه لیخندی ملایم اما واقعی بر روی لب هایتان باشد.هیچ چیز به اندازه تند خویی مشتری را فراری نمی دهد.
4- ایجاد حس اعتبار و اعتماد

مهمترین شاخصی که باید یک بازاریاب از آن بهره ببرد ایجاد حس اعتماد در مخاطب است. برای این امر باید شخص مقابل به دو نکته برسد. یکی آنکه شما کننده کار هستید و در کار خو تخصص دارید و بهترین شکل ممکن می توانید خواسته های مشتری را برآورده کنید و دیگر آنکه در این حوزه سابقه لازم را دارید و با شرکت ها و ارگان های معتبر در حیطه کاری نفر نیز فعالیت دارید.
5- در دسترس بودن

یکی از مهمترین نکته ها در بازاریابی این است که شخص مقابل شما را همواره در کنار خود ببیند. توصیه می شود از راههای مختلف خود را به او نزدیک کنید. شماره تماس همراه و ثابت، شماره فکس ، حتی ایمیل و آدرس سایت و نیز اکانت های شبکه اجتماعی فیس بوک و توییتر و گوگل پلاس را هم معرفی کنید. ( البته اگر مخاطبتان با بخشی از اینها ارتباطی برقرار نمی کند پرهیز کنید.)
6- حس دلسوزی و انصاف

مخاطبتان اگر احساس کند که صحبتهای شما تنها به نفع شما بوده و منفعتی برای او ندارد هیچگاه با شما کار نخواهد کرد. باید به او بقبولانید که موضوع دارای سود مشترک دوجانبه است و باعث سودآوری دو طرف می شود. و همچنین سعی نکنید طوری عمل کنید که موضوع تنها برای او سود دارد و برای شما سودی ندارد. مردم را ساده لوح فرض نکنید.

7-سخنان مشتری را آنالیز کنید

استنباط خو را از سخنان مشتری بیان کنید تا به او اطمینان دهید که سخنان او را فهمیده اید.

8-سوال های خو را مطرح کنید

بدلیل اینکه شما شما در وحله اول مشخصات کامل محصولات خود را به مشتری بیان می کنید باعث خستگی مشتری می شود و این امر باعث می شود که مشتری دیگر به صحبت های شما دقت نکند و برای اینکه این نقص در کار شما نباشد با مطرح کردن سوالاتی مشتری این نقیصه را برطرف کنید.

9-سکوت طلایی

پس از طرح سوال ها و گوش دادن به حرف های مشتری باعث می شود تا نیازها و خواسته های او را درک کرده و انطباق دادن محصولات خود با نیازهای او،چند لحظه صبر کنید تا به او مجال فکر کردن را داده باشید.

همچنین مشاهده کنید

k

راه های ماندگاری بازاریابی اینترنتی

اگر در کار خود نیاز به بازاریابی اینترنتی دارید 8 نکته زیر را انجام دهید! 1.   ...

یک نظر

  1. بسیار عالی بود. تشکر فراوان از مقاله بسیار با ارزش شما. امیدوارم با وجود اشخاص متخصص و حرفه ای همچون شما راه برای گسترش فعالیت های اقتصادی در کشورمون روز به روز بهتر بشه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>